تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

پاراگراف نویسی در آیلتس

دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴ ق.ظ

در نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس، هر نگارشی باید ساختار خاص خودش را داشته باشد: مقدمه، بدنه اصلی و نتیجه گیری. این ساختار به خصوص در آزمون رایتینگ آیلتس از اهمیت بسزایی برخوردار است و نمره شما تحت تاثیر این موضوع قرار دارد. مقدمه معمولاً یک پاراگراف، بدنه دو یا سه پاراگراف و نتیجه گیری هم یک پاراگراف را به خود اختصاص می‌دهند.

Topic Sentence به ما می گوید که پاراگراف در چه موردی خواهد بود. این جمله به موضوع پاراگراف می پردازد و همچنین موضوع را به یک یا دو ایده اصلی محدود می کند که می تواند به طور کامل در فضای یک پاراگراف توضیح داده شود. کنترل ایده یا Controlling idea محدوده مشخصی است که تاپیک به آن محدود می شود.


جملات ساپورت به توضیح و تکمیل جمله موضوع یا Topic Sentence می پردازند. به طور مشخص، این جملات (Supporting Sentences) با استفاده از دلایل Reasons، مثال ها Examples، واقعیت ها Facts، نتایج  Results، آمار Statistics یا هر چیز دیگری که نشان دهد ایده شما درست است به توضیح و بحث درباره جمله تاپیک می پردازند.

بخش سوم مربوط به نتیجه گیری یا Concluding Sentence است . یک جمله نتیجه در پاراگراف می تواند برای پایان دادن به پاراگراف رایتینگ آیلتس استفاده شود. این جمله به خواننده نکات مهم را یادآوری می کند. این جمله در واقع پارافریز Paraphrase جمله موضوع یا Topic Sentence است. نوشتن جمله نتیجه گیری در آزمون آیلتس اختیاری است اما می توانید از این طریق نمره بالاتری کسب کنید.

 

*نکته: داشتن انسجام یا Coherence  در نوشتن پاراگراف بسیار مهم است. پاراگراف شما باید به آسانی قابل درک و خواندن باشد.

*نکته: داشتن انسجام گرامری یا Cohesion   نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

توجه داشته باشید Coherence  و Cohesion  در پاراگراف نویسی از گیج شدن خواننده جلوگیری می کند.

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۹
گروه آموزشی شانژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی