تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

چطور واژه بیاموزیم؟

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴ ب.ظ


اولویت یادگیری یعنی ابتدا یادگیری را با واژه های بسیار کاربردی و رایج شروع کنید و رفته رفته به سمت واژه های پیچیده تر بروید. اشتباه بسیار رایجی که در بین زبان آموزان می بینیم استفاده از کتاب هایی مثل 504 یا Essential words for TOEFL برای افزایش گسترش دامنه لغات است. گرچه این کتاب ها مفید هستند اما واژه های ارائه شده در آنها خیلی رایج نیستند. بخشی از این واژه ها را تنها در متون ادبی می توانید پیدا کنید، پس شروع کردن با این کتاب ها کمکی به شما نمی کند. ما سعی کرده ایم در طول دروس، اولویت یادگیری واژه ها را تا جای ممکن حفظ کنیم تا بتوانید بهترین استفاده را از آنها بکنید.

به خاطر داشته باشید استفاده از برخی واژه ها تنها در کاربردهایی خاص انجام می شود. مثلا واژه abolish در واژه نامه به معنای “تمام کردن”، “پایان دادن”، “منسوخ کردن” مورد اشاره قرار گرفته اما معمولا تنها برای اشاره به “ممنوعیت برده داری” یا ممنوعیت های قانونی در متون حقوقی استفاده می شود. اگر از این واژه برای کاربردهای روزمره استفاده کنید ممکن است کسی منظور شما را متوجه نشود. سعی کنید در ابتدا واژه های ملموس تر و محاوره ای تر را انتخاب کنید سپس به کلمات پیچیده تر بپردازید.

نیازی نیست همه واژه های انگلیسی را یاد بگیرید. جالب است بدانید که با دانستن تنها 1000 واژه می توانید در سطح متوسط انگلیسی صحبت کنید، به این شرط که از واژه ها به درستی استفاده کنید. پس به یاد داشته باشید نحوه استفاده از یک واژه دقیقا به اندازه معنای آن مهم است. سعی کنید روزی بیش از 10 واژه یاد نگیرید (چون همه را به سرعت فراموش خواهید کرد.)

زبان آموزان عزیز باید بدانند که هنگامیکه با واژه یا لغت جدیدی روبرو می شوند ضمن اینکه معنی لغت را از دیکشنری یا واژه نامه جستجو می کنند حتما طرز تلفظ و یا Pronunciation کلمه را نیز یاد بگیرند.  بهترینراه برای یادگیری تلفظ یک واژه استفاده از شکل فونتیک آن است.

فراموش نکنید یکی از ساده ترین و موثرترین روشهای یادگیری واژه تکرار است. هر چه بیشتر یک چیز را تکرار کنید احتمال به یادآوری آن بیشتر خواهد شد. از تکرار کردن واژه ها خسته نشوید. این کار را برای خود به صورت یک فعالیت روزانه مستمر انجام دهید تا نتیجه شما را شگفت زده کند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۰۷
گروه آموزشی شانژاد

نظرات  (۱)

سلام ممنون از مطالب مفیدتون.
برای شرکت در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی میتونید از سایت استاد سجادی بازدید کنید از نظر قیمت و کیفیت برگزاری کلاسها حرف اول و میزنن.

https://msajadi.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی