تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

تقویت مهارت speaking

امروزه کامل ترین شکل انتقال مفاهیم ذهنی به شیوه ساده از طریق ارتباط زبانی و نوشتاری است , و تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی از بهترین روشهای آموزشی است . سطح speaking اکثر متقاضیان آزمون IELTS که نمره آنها در حد ۷ یا ۸ است، به طور کلی خوب است. بهرحال سطح بالای speaking بازتاب کننده نتیجه آزمون نیست و حتی دانشجویان باهوش و کسانی که اعتماد به نفس کافی دارند نیز ممکن است نمره ۵/۶ کسب کنند یا حتی مجبور به تکرار آزمون شوند. چنین اتفاقی موجب شرمساری است که البته با تمرین می توان از آن اجتناب کرد.

می توان گفت تنها بخشی از آزمون IELTS که متعادل تر از بقیه بخش هاست speaking است زیرا ۱۰۰% کنترل روی گفتار وجود دارد. تا زمانی که از موضوع سوال دور نشوید، می توانید در مورد آن صحبت کنید. یعنی تا زمانی که عملکرد خوبی داشته باشید می توانید صحبت کنید و نمره بالایی را به خود اختصاص دهید. بنابراین چگونه باید تمرین کنیم؟

قبل از هر چیز لازم است که بتوانید به خوبی انگلیسی صحبت کنید. اگر می توانید که خوب است در غیر اینصورت روش هایی را به کار بگیرید و آن را شروع کنید. البته تنها راه پیشرفت در آن صحبت کردن است. با افرادی که می توانند انگلیسی بگویند صحبت کنید. نیازی نیست اصالتا انگلیسی باشند همین که در سطح شما یا بالاتر باشند کافی است. در گروه های آنلاین عضو شوید و با دوستان خود قرارهای منظم بگذارید تا انگلیسی صحبت کنید.

اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کنید فرصت هایی را برای صحبت کردن بطور پی در پی ایجاد کنید. در یک باشگاه عضو شوید، با دوستان خود قرار شام بگذارید. به این طریق نه تنها دوستی متقابل ایجاد می کنید بلکه به پیشرفت زبان خود نیز کمک خواهید نمود.

به خاطر داشته باشید هر کاری که انجام می دهید، صحبت کردن را جزء آخرین کارهای خود قرار ندهید زیرا فرصت کافی برای بالا بردن سطحتان وجود نخواهد داشت.

انگلیسی صحبت کردن در محل کار روش بسیار خوبی است چون نشان می دهد بطور مداوم آن را انجام خواهید داد اما پس از مدتی متوجه می شوید که اغلب اوقات در حال بکارگیری کلمات و جملات یکسانی هستید. به همین دلیل در موقعیت های مختلف اجتماعی قرار بگیرید، چه بصورت آنلاین، چه به شکل حضوری، خود را در معرض موضوعات مختلف قرار دهید تا در مورد آیتم های متنوع صحبت کنید.

هنگامی که روش های تمرین speaking را به صورت منظم بکار بگیرید، می توانید پس از آماده شدن خود را تست کنید و خیلی مهم است که بدانید ممتحن به مواردی از قبیل بکارگیری کلمات زیبا، اصطلاحات، تلفظ صحیح و بکارگیری ساختارهای متنوع زبان بسیار توجه خواهد نمود.

فراموش نکنید هرچه بیشتر و روان تر صحبت کنید، راحتتر در آزمون صحبت خواهید کرد. اگر در مورد سطح speaking خود نگران هستید پیشنهاد می شود با یک معلم تمرین کنید تا شما را به سطح مطلوب برساند. در صورتیکه speaking شما همراه با اشتباهات فراوان باشد و آن را اصلاح نکنید، در آزمون نیز روان و پر اشتباه صحبت خواهید نمود.

در زیر ۸ مورد برای بهبود وضعیت speaking مطرح می شود:

۱- هفته ای یکبار با دوستان خود که قصد شرکت در آزمون IELTS دارند، دیدار داشته باشید.

۲- در یک گروه آنلاین عضو شوید و هفته ای دو یا سه بار در آن شرکت کنید.

۳- لیستی از موضوعات speaking مربوط به آزمون IELTS را فراهم کرده و هر روز در مورد یکی از موضوعات آن دو دقیقه ای صحبت کنید

۴- با یکی از دوستان خود آزمون های IELTS را بررسی کنید. یک نفر ممتحن و نفر دیگر شرکت کننده آزمون باشد. سپس جایگزین یکدیگر شوید.

۵- بخش دوم آزمون speaking را انجام داده و صدای خود را ضبط کنید. بارها آن را شنیده و اشکالات خود را رفع کنید. همان موضوع را چندین بار تکرار کنید.

۶- روی تلفظ واژه ها کار کنید. بهترین مکان حمام و روبروی یک آینه است. مواردی که اشکال دارید را تمرین کنید.

۷- در حالیکه به نمونه سوالات speaking پاسخ می دهید از خود فیلم تهیه کنید تا ببینید چگونه به نظر می رسید.

۸- نرم افزارها و سایتهایی را برای بررسی تلفظ کلمات بیابید.

 

 امیدواریم از این مقاله خوشتون آمده باشد.

اگر مایل به شرکت در آزمون تافل هستید میتوانید در دوره های تدریس خصوصی تافل شرکت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۶ ، ۱۱:۰۰
گروه آموزشی شانژاد