تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

برای اینکه بتوانیم به درک کاملی از متون انگلیسی برسیم و آنها را به راحتی بخوانیم، لازم است مجموعه‌ای از مهارت‌های ریدینگ را به شکل مناسب استفاده کنیم. از مهم‌ترین تکنیک‌های ریدینگ آیلتس می‌توان به تکنیک های Scanning و Skimming اشاره کرد. به احتمال زیاد در کلاس های آموزش زبان انگلیسی، دو کلمه Scanning و Skimming را از اساتید زبان انگلیسی خود شنیده اید. حتی ممکن است از این دو تکنیک به صورت خودآگاه و یا ناخودآگاه در خواندن ریدینگ های کتاب درسی استفاده کرده باشید. با استفاده از این تکنیک ها علاوه بر اینکه درک خودمان از متن را تا حد ممکن بالا می‌بریم، برای اینکه بتوانیم در هر آزمونی بخش درک مطلب یا ریدینگ را با موفقیت پشت سر بگذاریم باید تکنیک ها و مهارت های درک مطلب را یاد بگیریم.

در این مطلب قصد داریم به توضیح دو مورد از مهم ترین این تکینیک ها بپردازیم، با ما همراه باشید...

تکنیک های ریدینگ آیلتس

تکنیک های Scanning و Skimming

این دو تکنیک را می توان مهمترین مهارت های درک مطلب، مخصوصا برای آزمون هایی چون آیلتس و تافل که دواطلبان زمان بسیار محدودی دارند و باید به تعداد زیادی سوال درک مطلب پاسخ دهند، درنظر گرفت. می دانید یکی از مهمترین مواردی که در بخش  Reading آزمون آیلتس باید به آن توجه کافی داشته باشید، بحث مدیریت زمان است. در بخش ریدینگ آیلتس آکادمیک شما تنها 60 دقیقه زمان دارید تا به 40 سوال در 3 متن پاسخ دهید. بسیار دیده شده است، بسیاری از زبان آموزان با وجود اینکه از سطح زبان نسبتا خوبی برخوردار هستند اما با مشکل کمبود زمان مواجه می شوند و همین موضوع منجر می شود تا نتوانند به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنند. اسکن کردن (scanning) و اسکیم کردن (skimming) متن از تکنیک های بسیار موثری در بخش Reading هستند که می توانند تاثیر بسیار مثبتی بر روی مدیریت زمان شما بگذارند.

 scanningو skimming تکنیک های

منظور از تکنیک Skimming چیست؟

تکنیک Skimming یا تند خوانی یک ابزار بسیار کارآمد برای پیش‌خوانی و مرور یک متن برای بدست آوردن پیام و ایده اصلی آن متن (general idea) و key themes است و می تواند از صرف زمان طولانی برای خواندن یک متن جلوگیری کند. در واقع این تکنیک Skimming روی دریافت تصویر کلی از متن تاکید دارد. برای Skim کردن باید با تمرکز روی کلمات کلیدی متن و پرهیز از توجه به کلمات ناآشنا و جدید، متن را سریع بخوانید. به عنوان مثال وقتی که متنی را در روزنامه یا کتاب داستان میخوانیم باید از این مهارت استفاده کنیم چون فقط لازم داریم عنوان مطالب و خلاصه ای از آن را متوجه شویم. کاربرد تکنیک Scanning، در خواندن روزنامه یا کتاب داستان است.

چگونه skim کنیم؟ (نحوه استفاده از تکنیک skimming)

برای این منظور باید به بخش های زیر در متن توجه کنید:

  • عنوان ها
  • زیرعنوان ها
  • توجه به تصاویر، جداول و نمودارها نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد زیرا آنها اطلاعات را به شکل خلاصه‌تری ارائه می‌دهند و می‌توانند تصویری کلی را از متن به ما ارائه کند.
  • توجه به کلمات کلیدی
  • خواندن جملات اول و آخر هر پاراگراف است. مهم‌ترین جمله‌های هر پاراگراف، جملات اول و آخر هستند که مفهوم و ایده‌ی اصلی هر پاراگراف را بیان می‌کنند ( topic sentences معمولا جمله اول هر پاراگراف است)
  • به کلمات بولد (برجسته)، کج، نمودارها، لیست‌ها و تصاویر دقت کرد.
  • خواندن پاراگراف اول یا همان introduction و پاراگراف آخر متن یا همان conclusion نیز یک روش برای به‌دست آوردن ایده و پیام کلی متن است.
  • از خواندن مثال‌ها صرف نظر کنید. نویسنده‌ها معمولا برای اثبات یک نکته، از مثال استفاده می‌کنند و در نتیجه معمولا در skimming می‌توان آنها را نادیده گرفت.

تکنیک skimming در ریدینگ

منظور از تکنیک Scanning چیست؟

مهارت و تکنیک Scanning یعنی خواندن سریع متن برای یافتن جزییات متن و یا اطلاعاتی مثل اسامی یا اعداد و ارقام. برای مثال شما سوالی را خوانده اید که در آن از شما پرسیده است در سال 2000 چه پروژه ای در شهر آغاز شد؟ برای این منظور باید کلمات کلیدی را در سوال شناسایی کنید. برای مثال عدد 2000 در این سوال می تواند کلمه کلیدی مناسبی باشد. شما در متن به دنبال این عدد می گردید. به محض پیدا کردن بخش مرتبط به پاسخ سوال، می توانید آن بخش را به دقت بخوانید تا بتوانید پاسخ صحیح را انتخاب کنید. معمولا کلمات کلیدی یا یک تاریخ است، یا اسم و یا یک عدد.

چگونه scan کنیم؟ (نحوه استفاده از تکنیک scanning)

پس از skim کردن متن نوبت به Scan کردن آن می رسد. در این مرحله باید به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید. برای استفاده از این تکنیک، گام های زیر را به درستی انجام دهید:

  • ابتدا سوالات متن را با دقت بخوانید تا به خوبی متوجه شوید سوال دقیقا از شما چه چیزی می خواهد و  کلمات کلیدی سوالات را مشخص کنید. لغاتی مانند اسم‌های خاص، تاریخ‌ها، اعداد و زمان‌ها و جزییات چیزهایی هستند که باید به آنها دقت کنید.
  • به متن برگردید و کلمات کلیدی سوال یا کلمات هم‌معنی با همان کلمات کلیدی که مشخص کرده اید را در متن پیدا کنید.
  • قسمتی از متن که حاوی کلمات کلیدی با سوالات یا هم‌معنی‌های با آن ها هستند، همان بخش‌هایی هستند‌ که باید به شکلی دقیق آن ها را مطالعه کنید
  • از کلماتی که به شکل italic یا کج‌نویس نوشته شده‌اند غافل نشوید.
  • دنبال کردن متن با انگشت و یا یک مداد به شما کمک می کند تا جملات و کلمات را گم نکنید و خواندن ریدینگ را با دقت بیشتری پیش ببرید
  • خط کشیدن زیر و یا دور کلمات کلیدی نیز باعث افزایش تمرکز بر روی کلمات کلیدی متن می‌شود و کمک می کند تا با دیدن کلمات مهم و مطلبی که در مورد آن صحبت شده است را به یاد بیاورید

تکنیک scanning

تفاوت تکنیک های scanning و skimming

برای اینکه بتوانید در آزمون آیلتس نمره خوبی کسب کنید باید هر دو مهارت skimming و scanning را بخوبی تقویت کنید، این دو تکنیک سرعت خواندن شما را افزایش میدهد به طور کلی زمانی که به دنبال معنی کلی متن هستیم به این کار استفاده از روش Skimming گفته میشود و یا هنگامی که به دنبال یک عبارت خاص در نوشته هستیم به این کار Scanning گفته میشد.اما در آزمون آیلتس بهتر است خیلی از این روش ها استفاده نکنید زیرا ممکن نمره ای را از دست دهید.

تفاوت scanning  و skimming

امیدواریم که این مقاله نیز مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید با استفاده از نکاتی که بررسی کردیم مهارت ریدینگ خود را تقویت کرده و در مدت زمان کوتاه تری به سوالات ریدینگ آزمون های مهم زبان انگلیسی پاسخ دهید. برای اطلاع از نکات کلیدی در بحث ریدینگ آزمون آیلتیس، نکات مهم در ریدینگ آیلتس را حتما مطالعه نمایید.

اگر قصد شرکت در کلاس های تدریس خصوصی آمادگی آزمون آیلتس را دارید، میتوانید با مراجعه به بخش تدریس خصوصی آیلتس (IELTS) در وبسایت گروه آموزشی شانژاد، ضمن دریافت مشاوره و تعیین سطح رایگان، از شرایط و ویژگی کلاسها مطلع شوید.

با تشکر از توجه شما گروه آموزشی شانژاد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۹ ، ۱۴:۱۷
گروه آموزشی شانژاد