تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

 

نوشتن انگیزه نامه یا هدف نامه یا بیانیه هدف از کلمه انگلیسی Statement of purpose گرفته شده است.

 

 

نوشتن انگیزه نامه بنابر هدف متقاضی تغییر می کند . انگیزه نامه هم می تواند برای ادامه تحصیل و هم برای امور اداری و تجاری نوشته شود.

 

 

اگر قصد نوشتن انگیزه نامه به منظور پذیرش از دانشگاههای سراسر دنیا را دارید این مقاله را از دست ندهید.

 

 

نکاتی که باید برای نوشتن انگیزه نامه رعایت کنید:

 

 

قبل از شروع به نوشتن بدانید درباره چه چیزی می خواهید بنویسید. توجه کنید نامه ای که در حال نوشتن آن هستید یک انگیزه نامه است ، پس سعی کنید هر چه بهتر نظرات و ایده های خود را انتقال بدهید.

 

 

انگیزه نامه تحصیلی یک نامه تجاری یا آگهی تیلیغاتی نیست که از کلمات سخت و گمراه کننده استفاده کنید. سعی کنید نامه را ساده ولی صحیح بنویسید با اینکار نشان می دهید که از سطح زبانی خوبی بهره مند هستید.

 

 

از تکرار کلمات و جملات تکراری بپرهیزید. در عوض سعی کنید از اصطلاحات مناسب استفاده کنید. استفاده از اصطلاحات مناسب و البته در جای مناسب بسیار مفید بوده و برای خواننده جذابتر خواهد بود.

 

 

زبان نامه شما باید مثبت باشد، یعنی از افعال و جملات مثبت استفاده کنید.

 

 

برای پیوند دادن جملات و کلمات از کلماتی نظیر furthermore,moreover,later استفاده کنید. برای مرتبط کردن دو پاراگراف میتوانید از این کلمات استفاده کنید.

 

 

چیزی را که می خواهید بیان کنید، سعی کنید به طور خلاصه بیان کنید. کارکنان پذیرش دانشگاه و اساتید معمولا برنامه فشرده ای دارند، پس سعی کنید تا میتوانید مختصر و مفید بنویسید.

 

 

منبع : نکات مهم انگیزه نامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۴۴
گروه آموزشی شانژاد


آزمون رایتینگ تافل یکی از بحث برانگیزترین مباحث زبان انگلیسی است.

بخش رایتینگ آزمون تافل دارای الویت بندی است . در نرم افزارهای آموزشیِ انواع رایتینگ، معمولا صحبتهایی درباره ی اولویت های بالاتر (HOC HigherOrder Concerns و و اولویت های پایین تر(LOC) Lower Order Concerns می خونید.

در بخش رایتینگ تافل دسته بندیهایی وجود دارد که اولویت بالاتری دارند(HOC).  این الویت شامل پاراگراف و سازماندهی متن رایتینگ،  مقدمه ( introduction)  و نتیجه گیری ( conclusion) میشود. اگر راهنمای رسمی نمره دهی رایتینگ تافل رو بخونید، می بینید که معیارهایی که اولویت بالاتری دارن، از لحاظ وزنی رایتینگ شما رو تحت کنترل دارند. این بخشها در آزمون رایتینگ تافل نمره بالاتری دارند.

LOCها، اولویت های پایین تری نسبت به HOCها دارند  که با جزئیات کم اهمیت تر سر و کار دارند. LOC ها شامل املا، گرامر، ساختار جمله، انتخاب کلمات و... می شود.LOC ها کوچکتر هستند و تاثیر کمتری روی نمره رایتینگ شما دارند. در واقع، حتی امکان داره که اشتباهاتی از LOCها داشته باشید اما در نهایت بتونید نمره ی کامل  5 رو بگیرید.

با توجه به اینکه در آزمون تافل  زمان محدودی  در اختیار دارید و با تاکیدی که این بخش بر HOCها داره، وقتی می خواید رایتینگ تون رو تصحیح کنید، اول از HOCها شروع کنید. بعد از اون، روی LOC هایی کار کنید که ممکنه جنبه های HOCی رایتینگ تون رو تحت تأثیر قرار بدن (غلط املایی های جدی، ساختار جمله های خیلی درهم ریخته و ... ) در هر بخش رایتینگ تافل، ابتدا خیلی کوچک رو آخر از همه، و فقط در صورتی که زمان دارید تصحیح کنید.

توجه داشته باشید که هنگام تصحیح رایتینگ خود ابتدا از HOC ها شروع کنید که اولویت بالاتری دارند و نمره بیشتری دارند. اگه اول LOC ها رو تصحیح کنید، زمان زیادی رو هدر می دهید. این به این دلیله که تغییر دادن قسمت هایی از رایتینگ تون که اولویت بالاتری دارند- مثل کل ساختار رایتینگ، مقدمه، نتیجه گیری و مسائلی از این دست- ممکنه مجبورتون کنه که بعضی از قسمت های نوشته ی اولیه تون رو کاملا حذف کنید یا از نو بنویسید.

 

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۵۵
گروه آموزشی شانژاد

تکنیک (shadowing) به معنای ساده یعنی گوش دادن و سپس تکرار. به این معنا که وقتی در حال شنیدن سخنان یک گوینده هستید، به‌محض اینکه ایشان هر سخنی بگوید شما نیز به‌ سرعت بعد از وی، آن سخن را بلند تکرار کنید. مثل زمانیکه دارید آهنگ مورد علاقه خود را گوش می کنید و به صورت ناخودآگاه هرچه می‌شنوید همان را دقیقاً تکرار می‌کنید و سعی می‌کنید که تغییرات صدا، آهنگ صدا، حالات روحی گوینده و حتی حرکات بدنی گوینده را تقلید کنید. بهتر است بلند بلند تکرار کنید. اما می‌توانید این تکنیک را در ذهن خود نیز تکرار کنید. مطلبی یا آهنگی را در ذهن خود مرور کنید و  وقتی در یک مکان عمومی قرار دارید بدون اینکه با صدای بلند آنچه را می شنویدتکرار کنید، در ذهن خود مرور کنید.



تکنیکshadowing  مزایای زیادی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی دارد. اولین مزیت آن دریافت بهتر از تلفظ و آهنگ زبان انگلیسی است. همانند وقتی‌که در حال نواختن یک موزیک هستیم، مکالمه‌ی زبان انگلیسی نیز دارای آهنگ و ملودی خاص خود است. مکالمه زبان انگلیسی، همانند زبان مادری خودمان مثل مکالمه‌ی یک ربات نیست که هیچ بالا و پایینی نداشته باشد. مکالمه‌ یک مهارت زنده است. جایی بایستی روی یک کلمه تأکید شود، جایی دیگر بایستی چیزی آهسته گفته شود و …. این تکنیک می‌تواند به ما کمک کند که دریافت خوبی از آهنگ یک زبان داشته باشیم. اگر دست روی دست بگذاریم و تنها به گوش دادن منفعلانه اکتفا کنیم، هیچ‌وقت فرصت این را پیدا نمی‌کنیم که در حقیقت این آهنگ زبان را تمرین کنیم. و زمانی که در یک مکالمه‌ی واقعی قرار می‌گیریم، نمی‌توانیم به نحو مطلوب به زبان انگلیسی صحبت کنیم.

به این دلیل اغلب زبان‌آموزان، هنگام مکالمه‌ی زبان انگلیسی، آهنگی غیرواقعی و ربات گونه دارند. زیرا معمولاً کمتر در شرایط واقعی قرارگرفته‌اند که صحبت کنند؛ و از این تکنیک منحصربه‌فرد نیز استفاده نکرده‌اند که این کمبود را تا جایی که ممکن است پوشش دهد. اما زبان‌آموزی که از این تکنیک استفاده کند، نه‌تنها تلفظ بهتر و درست‌تری پیدا می‌کند، بلکه زیروبمی صدا، تکیه stress، ملودی، آهنگ، جریان، و به‌طورکلی تمام آنچه برای انتقال بهتر پیام خود نیاز دارد را نیز یاد می‌گیرد. تکنیکshadowing  در ابتدا مشکل به نظر میرسد، اما با تمرین و ممارست در ذهن شما ملکه می شود.  با این تکنیک نه‌تنها درگیری بسیار بالاتری با زبان انگلیسی و مکالمه‌ی آن پیدا می‌کنید بلکه می‌توانید سرعت مکالمه‌ی خود را نیز افزایش دهید، و یاد بگیرید که به‌طور ناخودآگاه به زبان انگلیسی صحبت کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۰۷
گروه آموزشی شانژاد

 

مصاحبه آیلتس آزمونی رسمی است،که بر مبنای درستی، روانی، تنوع واژگان، تلفظ و استفاده به موقع از کلمات است، که این قسمت در کسب نمره قبولی آزمون آیلتس بسیار تاثیر دارد.از زیادی غیر رسمی شدن و صحبت های فرعی و شوخی پرهیز کنید.

نکاتی که در آزمون اسپیکینگ آیلتس به بهتر و صحیح تر صحبت کردن شما کمک می کند:



- دو جلسه‌ی اول آزمون اسپیکینگ آیلتس پرسش‌هایی در مورد هویت شخصی خودتان است، مثلاً نام، شماره داوطلبی، محل زادگاه و … جواب‌هایتان باید مختصر و درست باشند. از پاسخ‌هایی که خیلی کوتاه هستند اجتناب کنید؛ پاسخ‌های تک کلمه‌ای به دلیل اینکه دارای محتوای کافی برای ارزیابی نیستند، مورد قبول طراح سوال قرار نمی‌گیرند. سعی کنید با رعایت این مورد نمره اسپیکینگ خود را افزایش دهید تا در آزمون آیلتس نمره قبولی را بدست آورید.

- پرسش‌های بعدی در آزمون اسپیکینگ آیلتس مربوط به موضوعات روزانه مثل غذا خوردن و لباس پوشیدن و …می‌شود. پاسخ‌های شما باید دقیق و دارای جزئیات باشند و فقط شامل بله و خیر نباشند. در غیر اینصورت به جای اینکه نمره بدست آورید نمره از دست خواهید داد.

- به سئوالات با دقت گوش کنید وجواب مرتبط با سئوال بدهید. از دادن پاسخ طولانی و غیر مرتبط پرهیز کنید.

 - اگر دامنه واژگانتان خیلی گسترده نیست جوابهایتان را paraphrase کنید

- از حفظ کردن جوابها به دو دلیل به شدت بپرهیزید. 

یک: در شرایط امتحان معمولا نمیتوانید جوابهای حفظ شده را به خاطر بیاورید. 

دو: مصاحبه کننده ها به علت مصاحبه با آزمون دهنده های فراوان متوجه میشوند که جواب شما از پیش آماده شده است و شما آن را فقط از کتاب جزوه و... حفظ کرده اید و به همین دلیل به جای کسب نمره، نمره از دست میدهید.

- هرگز اگر سوالی را متوجه نشدید پاسخ بی ربط به موضوع ندهید، بلکه اگر سوالی را متوجه نشدید از مصاحبه کننده بخواهید آن را برای شما باز کند.

- از بین درست حرف زدن و سرعت، درست حرف زدن را انتخاب کنید. (بهتر است قبل از آزمون به اندازه کافی تمرین داشته باشید تا در هر دو مهارت مسلط شوید)

- قبل از آزمون برای این آزمون آماده شوید. حتی native speakers هم برای گرفتن نمره خوب در آیلتس نیاز به تمرین دارند.

-  برای تمرین اسپیکینگ جلوی آینه با خودتان صحبت کنید.

- آرام باشید، از گفتگوی خود لذت ببرید و سعی کنید بهترین خود را ارائه کنید.

- نسبت به خودتان و آزمون و مصاحبه کننده ها دید مثبتی داشته باشید. اکثر مصاحبه کننده ها بسیار کمک کننده هستند و سعی در رفع استرس شما دارند.

- برای مصاحبه سعی کنید حداقل 15 دقیقه تا نیم ساعت زودتر برسید تا دچار استرس به موقع رسیدن نشوید.

- قبل از مصاحبه یک خوراکی انرژی بخش مثل خرما یا شکلات بخورید. (شاید این توصیه خنده دار به نظر برسد اما واقعا برای یکی از شاگردان من اتفاق افتاد و سر جلسه به خاطر گرسنگی نتوانسته بود راندمان خوبی داشته باشد)

- لیوانی آب با خود سر جلسه ببرید.

لبخند و تماس چشمی را به خاطر داشته باشید. کسانی که با آرامش و لبخند به سئوالات پاسخ میدهند و از ایجاد تماس چشمی با مصاحبه کننده واهمه ای ندارند، حس اعتماد به نفس و تسلط به آزمون را به مصاحبه کننده منتقل میکنند که در افزایش نمره آنها به طور ناخود آگاه تاثیر به سزایی دارد.

 

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۸ ، ۰۹:۵۰
گروه آموزشی شانژاد

در نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس، هر نگارشی باید ساختار خاص خودش را داشته باشد: مقدمه، بدنه اصلی و نتیجه گیری. این ساختار به خصوص در آزمون رایتینگ آیلتس از اهمیت بسزایی برخوردار است و نمره شما تحت تاثیر این موضوع قرار دارد. مقدمه معمولاً یک پاراگراف، بدنه دو یا سه پاراگراف و نتیجه گیری هم یک پاراگراف را به خود اختصاص می‌دهند.

Topic Sentence به ما می گوید که پاراگراف در چه موردی خواهد بود. این جمله به موضوع پاراگراف می پردازد و همچنین موضوع را به یک یا دو ایده اصلی محدود می کند که می تواند به طور کامل در فضای یک پاراگراف توضیح داده شود. کنترل ایده یا Controlling idea محدوده مشخصی است که تاپیک به آن محدود می شود.


جملات ساپورت به توضیح و تکمیل جمله موضوع یا Topic Sentence می پردازند. به طور مشخص، این جملات (Supporting Sentences) با استفاده از دلایل Reasons، مثال ها Examples، واقعیت ها Facts، نتایج  Results، آمار Statistics یا هر چیز دیگری که نشان دهد ایده شما درست است به توضیح و بحث درباره جمله تاپیک می پردازند.

بخش سوم مربوط به نتیجه گیری یا Concluding Sentence است . یک جمله نتیجه در پاراگراف می تواند برای پایان دادن به پاراگراف رایتینگ آیلتس استفاده شود. این جمله به خواننده نکات مهم را یادآوری می کند. این جمله در واقع پارافریز Paraphrase جمله موضوع یا Topic Sentence است. نوشتن جمله نتیجه گیری در آزمون آیلتس اختیاری است اما می توانید از این طریق نمره بالاتری کسب کنید.

 

*نکته: داشتن انسجام یا Coherence  در نوشتن پاراگراف بسیار مهم است. پاراگراف شما باید به آسانی قابل درک و خواندن باشد.

*نکته: داشتن انسجام گرامری یا Cohesion   نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

توجه داشته باشید Coherence  و Cohesion  در پاراگراف نویسی از گیج شدن خواننده جلوگیری می کند.

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۵۴
گروه آموزشی شانژاد

تلفظ لغات انگلیسی یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین جنبه های یادگیری زبان انگلیسی است. بدون تلفظ دقیق و واضح، افراد بسختی منظور شما را متوجه خواهند شد. اغلب اوقات، کلمات، آن تلفظی که شما انتظار دارید، را ندارند زیرا زبان انگلیسی ترکیبی از بسیاری از زبان های دیگر است انگلیسی مجموعه صداهای منحصر به فرد خود دارد. نخست تک تک صداها را یاد بگیرید و سپس روی آوای زبان تمرکز کنید.

 


5 راهکار عالی برای بهتر تلفظ کردن کلمات در زبان انگلیسی

آمریکایی یا بریتانیایی ؟

1 ) برای تلفظ انگلیسی ، انواع متفاوتی از لهجه زبان انگلیسی موجود است که رایج ترین آنها لهجه های بریتانیایی و آمریکایی هستند.حتی در لهجه امریکایی یا بریتانیایی هم خیلی تلفظ های مختلف وجود دارد، اما بیشتر ابزارهای یادگیری به شما کمک می کنند تا لهجه صحیح امریکایی یا بریتانیایی را بیاموزید. تلفظ های امریکایی و بریتانیایی کاملا از هم جدا هستند.

 

یادگیری اصوات

2 ) باید تک تک صداها    phonemes را بشناسید . برای تمرین هرکدام از واج ها از minimal pair ها استفاده کنید. مینیمال پِیر به لغاتی گفته میشود که فقط در یک آوا متفاوت هستند. مانند : pop, pep, pip, pap . وقتی شما همه صداهای زبان انگلیسی و علائمی که نشان دهنده این اصوات هستند را بدانید، این توانایی را خواهید داشت که هر لغتی را در انگلیسی ، تلفظ نمایید.

 

تقلید صدا

3 ) از هنر پیشه ، بازیگر ، استاد زبان ویا حتی یکی از دوستان خود که لهجه خوبی دارد و روی شما تاثیر مثبتی می گذارد تقلید کنید و آنها را الگوی خود قرار دهید. انها می توانند کمک بزرگی برای تقویت لهجه شما باشند و همچنین می توانند شما را مرحله به مرحله تا رسیدن به جایگاه خود کمک کند.

 

تمرین روزانه

4 ) اگر در طول روز تمرین نداشته باشید ،نمی توانید تلفظ انگلیسی خود را بهتر کنید، صداها در زبان انگلیسی خیلی با صداهای زبان شما تفاوت دارند، ممکن است دشوار باشد و برای زبان شما راحت نباشد که بعضی از صداها را در زبان اجرا کنید. شما باید تا وقتی که احساس کنید طبیعی و راحت صحبت می کنید ،تمرین کنید.


صدای خودتان را ضبط کنید

5 ) اکثر اوقات در صحبت کردن به زبان انگلیسی، شنیدن تلفظ های اشتباه راحت نیست، چون در واقع، تمرکز شما روی ارتباطات هست و به صدای خودتان دقت نمی کنید. اگر به مشکلات تلفظ خود توجه نکنید، اصلاح کردن آنها سخت می شود. سعی کنید صحبت های خود را با گوشی موبایل یا رایانه ضبط کنید و یک لیست از بخش های خاصی که باید اصلاح شود تهیه کنید.

 

 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۸ ، ۰۹:۴۵
گروه آموزشی شانژاد

 

همه ی افراد در دوره ای از زندگی دغدغه ی فراگیری زبان دارند و همواره در پی رسیدن به راههای درست آن هستند. یکی از نکات مهم برای نتیجه ی خوب گرفتن، داشتن حافظه ای قوی می باشد که در ادامه با راهکارهای مختلفی جهت تقویت حافظه با شما خواهیم بود . علاوه بر استفاده از تکنیک های ارائه شده باید به سلامت جسم و روح خود نیز توجه نمایید تا بتوانید نتایج خوبی کسب نمایید. در اول کار برای خود هدف گذاری و برنامه ریزی کنید و به خودتان انگیزه بدهید تا بتوانید زبان جدید را با سهولت فرا گیرید.

 

 

 

محیط مناسب

 

 

 یکی از عوامل مهم که تاثیر بسزایی در تقویت حافظه برای درس خواندن دارد،  محیطی است که شما در آن درس می خوانید. شما باید مکانی را انتخاب کنید که از هر نظر در آن راحت باشید و از اصوات و تصاویر مزاحم و عواملی که حواس را پرت می کنند دور بمانید مثل تلویزیون، موبایل، روزنامه و غیره.

 

 

رژیم غذایی صحیح

 

 

غذاهای سبک و فاقد چربی بخورید.غذاهایی که منجر به آلرژی شده و یا سخت هضم می شوند مصرف نکنید. رژیم غذایی خوب ذهن را روشن کرده و به شما انرژی لازم برای فراگیری می دهد، در حالی که خلاف آن برعکس عمل خواهد کرد.  برای تقویت حافظه، مصرف آنتی ‌‌اکسیدان‌ ها (مثل میوه‌ و سبزی ها) که از سلول‌های بدن دفاع و آنها را تغذیه می‌کند، پیشنهاد می شود. عسل، خرما و پنیر، عسل، خرما و پنیر مواد غذایی بسیار خوبی هستند که می توانید صبح روز امتحان استفاده نمایید. استفاده از مقدار کمی زنجبیل در غذاها ( به جای ادویه دیگر یا همراه آنها نیز مفید خواهد بود.

 

 

قدرت فکر

 

 

مدیتیشن (تفکر ، مراقبه) قدرت شگفت انگیزی در تقویت حافظه دارد. وقتی تفکر می کنید هوشیاری شما افزایش می یابد. چند ساعت مدیتیشن در روز ، قدرت حافظه را به طور قابل توجه ای افزایش می دهد. نفس عمیق بکشید، تنفس عمیق باعث می شود اکسیژن بیشتری به جریان خون فرستاده شود و در نتیجه اکسیژن بیشتری نیزبه مغز می رسد. نفس عمیق کشیدن به شما آرامش داده در نتیجه بهتر فکر می کنید.

 

 

استرس را از خود دور کنید

 

تا آنجا که می توانید میزان استرس را در خود کم کنید چرا که باعث کاهش تمرکز می شود و با داشتن استرس بیشتر با احساسات نامطلوب دست و پنجه نرم خواهید کرد و آنچه را که در ذهن داشته اید را مختل می کند. دست از نگرانیهای بی مورد بردارید ، هنگامیکه نگرانی و استرس بی مورد را از خود دور می کنید راحتتر و روشن تر تصمیم گیری می کنید و مطالب را به خاطر می آورید.

 

 

براییادگیری زبان میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی زبان استاد شانژاد شرکت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۲۱
گروه آموزشی شانژاد

 

مهارت شنیداری یکی از مهارتهای اصلی زبان دوم و حتی زبان مادری است. برای اینکه بتوان سخنران خوبی بود ابتدا باید شونده خوبی باشیم .  Listening یکی از پنج مهارت اصلی زبان انگلیسی محسوب می شود و فراگیری آن برای زبان آموزان مهم و حیاتی است. یکی از مهمترین قسمتهای لیستنینگ تمرین  اشکال کاهش یافته در زبان انگلیسی است. اشکال کاهش یافته به واژه ها و جملاتی گفته می شود که دراثر مرور زمان به دلیل تلفظ طبیعی و سریع شهروندان به شکل جدید و کوتاه تری تقلیل یافته است واژه هایی از قبیل: gonna ,wanna ,hafta که در اصل have to ,want to ,going to بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 شش راهکار برای تقویت لیستنینگ

 

) همه می‌دانیم که وقتی گوش دادن (listening) انگلیسی را تازه شروع کرده باشید، این کار برای شما دشوار است. اما به خود و پیشرفت گام به گام خود باور داشته باشید. اگر بخشی از مکالمه یا حتی همه آن را متوجه نشدید، دلسرد نشوید. به مرور زمان پیشرفت می‌کنید. اگر بترسید و نگران باشید انرژی خود را هدر داده‌اید و نمی‌توانید روی چیزی که می‌شنوید تمرکز کنید.

 

 

) خود را به شنیدن آهنگ، اخبار یا گوش دادن به سی‌دی‌های آموزشی محدود نکنید. بلکه همه آن‌ها را بشنوید. گاهی به اخبار گوش بدهید و کلمه‌های خبری متفاوت را بیاموزید. گاه به آهنگ موردعلاقه‌تان گوش بدهید و از ترکیب موسیقی با کلمه‌ها برای بهتر به حافظه سپردن آن‌ها بهره بگیرید. گاه هم به سی‌دی‌های آموزشی مهارت شنیداری گوش دهید تا متناسب با سطح زبان خود پیشرفت کنید.

 

 

) نمی‌توانید توقع داشته باشید که مهارت listening شما خودبه‌خود بهبود پیدا کند! باید روزانه زمان مشخصی را برای تقویت مهارت گوش دادن یا لیسنینگ صرف کنید. گوش دهید، یادداشت کنید، واژه‌های جدید را بنویسید، معنی آن‌ها را پیدا کنید و مرورشان کنید. به این صورت پس از مدتی شاهد بهبود مهارت‌ شنیداری خود خواهیدبود.

 

 

) نمی‌توانید توقع داشته باشید که مهارت listening شما خودبه‌خود بهبود پیدا کند! باید روزانه زمان مشخصی را برای تقویت مهارت گوش دادن یا لیسنینگ صرف کنید. گوش دهید، یادداشت کنید، واژه‌های جدید را بنویسید، معنی آن‌ها را پیدا کنید و مرورشان کنید. به این صورت پس از مدتی شاهد بهبود مهارت‌ شنیداری خود خواهیدبود.

 

 

) به پادکست‌ها، آهنگ‌ها و سی‌دی‌های آموزشی با لهجه‌های مختلف گوش دهید. مثلا اگر مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستید، هم به آهنگ‌های لهجه آمریکایی گوش دهید و هم به آهنگ‌های لهجه بریتانیایی. به این صورت در برخورد با افراد مختلف اعتمادبه‌نفس خود را از دست نخواهیدداد

 

 

( وقتی مکالمه ای  را می شنوید، لازم نیست حتما همه بخش‌های آن را متوجه شوید. سعی کنید متناسب با موضوعی که به آن گوش می‌دهید آن چه متوجه‌نمی‌شوید را، حدس بزنید. به این صورت تمرکز خود را هم بالاتر می‌برید. به علاوه پس از آن که به مکالمه‌های متفاوتی گوش کردید، توانایی حدس زدن شما هم ارتقا می‌یابد.

 

 

 

 

 

Whaddaya Say نیز از رایج ترین تغییرات تلفظی در زبان انگلیسی را معرفی و در مورد آن توضیح داده است و فراگیری این مطالب به دانشجو کمک می کند تا درک بیشتر و صحیح تری نسبت به انگلیسی در کلاس یا خارج از کلاس به دست آورد. این کتاب شامل 30 درس به همراه بخش های صوتی و نیز پرسش و سوالات درک مفاهیم است (برای هر بخش یک فایل صوتی در نظر گرفته شده است). هم چنین شامل تست های شنیداری کوتاه برای تمرین و خودارزیابی زبان آموزان می باشد. این کتاب حاصل 25 سال تحقیق در زمینه اشکال کاهش یافته انگلیسی زبانان توسط Nina Weinstein، کارشناس ارشد رشته زبان شناسی کاربردی از دانشگاه لس آنجلس و کالیفرنیا بوده و با اساتید دانشگاه هاروارد در حوزه زبان شناسی همکاری داشته است.

 

برای تقویت مهارت لیسنینگ مقاله زیر را بخوانید.

تقویت مهارت لیسنینگ

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۱۳
گروه آموزشی شانژاد

امروزه هر دو آزمون تمامی مهارت های انگلیسی را در برمی گیرد اما راه و روش انها با هم متفاوت می باشد.  هر دو این آزمون ها، بطور دقیق مهارت شما در زبان انگلیسی را امتحان می کنند و به همین دلیل هم هزاران موسسه در سراسر دنیا مدرک تافل و آیلتس را معتبر می دانند. اما این دو آزمون و مدرک، در روش، ساختار و معیار تدریس متفاوت هستند. هر دو آزمون تافل و آیلتس در مقاطع کارشناسی و دکترای دانشگاه های سراسر دنیا قابل قبول هستند اما این مهمترین نکته می باشد زیرا اگر مدارس مورد علاقه شما نمرات آزمون را قبول نکنند دیگر هیچ شانسی برای تحصیل در آنجا نخواهید داشت. اما هنوز هم استثناهایی در برخی از مناطق برای پذیرش این آزمونها وجود دارد ، به طور کلی اکثر مدارس ایالات متحده پس از ارزیابی های بیشتر هنوز هم آزمون تافل را به بقیه ازمون ها ترجیح می دهند و اگر قصد مهاجرت به ایالات متحده را دارید باید تمرکز خود را بر روز تدریس خصوصی تافل گذارید.

در زیر به چند تفاوت اصلی این دو آزمون می پردازیم تا دریابیم کدام آزمون بیشتر به نفع ما می باشد .



تفاوت اصلی این دو آزمون در بخش  Readingو  listening  است. در آزمون آیلتس شما باید برای بیشتر سوالات پاسخ را بنویسید در حالی که بیشتر سوالات این بخش ها در آزمون تافل به صورت گزینه ایی می باشد ، پس اگر ترجیح شما این است که سوالات چند گزینه ایی راحت ترید امتحان تافل انتخاب خوبی است

شما باید در هر دو آزمون مقاله بنویسید.  با این حال در آیلتس شما در 60 دقیقه فرصت نوشتن 400 کلمه دارید و در تافل 50دقیقه برای نوشتن 500 کلمه . برای هر دو آزمون شما می توانید متن خود را ثبت کنید حتی اگر مقدار تعیین شده کلمات را به کار نبرده باشید اما قطعا شما نمره کامل را از دست خواهید داد اگر برای شما نوشتن همچین متن طولانی و زمانگیر می باشد آیلتس راه بهتری است.

درجواب این سوال که کدامیک سخت تر است باید گفت این دو آزمون نظر مشترکی وجود ندارد و عده ایی بر این باور که تفاوت و میزان سختی را شرایط امتحان تعیین می کند زیرا یکی کاغذی و دیگری به صورت کامپیوتری انجام می گیرد و همین امر سبب ایجاد نقطه نظرات مختلف درباره ی میزان سختی این دو آزمون شود.

در تافل بخش speaking  مانند سایر بخش های آزمون بر روی رایانه انجام می شود ، سوالات ثبت شده را می شنوید و با میکروفون صحبت می کنید تا پاسخ شما ثبت شود و در آیلتس شما با یک فرد به صورت شفاهی و حضوری صحبت خواهید کرد.
همچنین این بخش در آزمون تافل همیشه قسمت سوم آزمون است ، در حالی که در آیلتس می توانید این بخش را تا یک هفته قبل یا بعد از آزمون اصلی انجام دهید.

هر دو امتحان یک هدف دارند و آن هم این است که مهارت های زبان انگلیسی شما را می سنجند ، هر دو دارای 4 بخش اصلی زبان هستند ولی فرمت و نحوه پاسخگویی متفاوت می باشد و در آخر این 4 سوال را از خودتان بپرسید :

    آن مدرسه یا دانشگاه کدام امتحان را قبول می کند ؟

    در کدام امتحان نقاط قوت بیشتری دارید ؟

    کدام یک آسانتر می باشد ؟

    کدام یک ارزانتر می باشد ؟

این مقاله درباره تفاوهای اساسی بین آزمون تافل و آیلتس نوشته شده . قطعا برای دستیابی به موفقعیت حتما به امکانات  نیاز است اعم از منابع و معلم خوب که حدود 70 درصد راه موفقیت در این آزمون ها شرکت در کلاس تدریس خصوصی آزمون های تافل و آیلتس می باشد که موسسه بهکلام  افتخار این را دارد که با بهترین معلم های زبان در بخش تدریس خصوصی تافل و آیلتس در خدمت شماست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۰۶
گروه آموزشی شانژاد

مهارت نت‌برداری جز آن‌دسته از مهارت‌هایی است که نه تنها در آزمون‌هایی مانند آیلتس و تافل بلکه درآزمون‌های دانشگاهی هم می‌تواند به کمک شما بیاید. با تمرین زیاد در بخش‌های شنیداری و تستی می‌توانید این تکنیک را در خود تقویت کنید.

نت‌برداری (Note Taking) در واقع یادداشت کردن سریع ایده‌های اصلی (main ideas)می‌باشد ضمن آن که نت‌برداری، زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که اطلاعات ارائه شده، گسترده و پیچیده باشند. پس لازم است جهت نت‌برداری، یک سیستم موثر داشته تا به کمک آن سرعت تحلیل، پاسخگویی و یادآوری مطالب برای شما، کاهش یابد و یا در بخش‌هایی مانند Speaking و یا Listening، بتوانید به سرعت از هر آنچه می‌شنوید، نت بردارید.



هدف باید نت‌برداری از جزییاتی باشد که در نهایت نکات مهمی که ممکن است پرسیده شود را به خاطر شما بیاورد. بنابراین از موارد فرعی و کم ارزش نت‌برداری نکنید و توجه داشته باشید نت‌برداری یکی از مهمترین توانایی‌ها برای دریافت نمره مناسب در آزمون تافل و آیلتس است که نیاز به قابلیت هایی چون سرعت عمل، دقت، تند‌نویسی به صورت خوانا و خلاصه نویسی دارد. بهترین راه برای بهبود توانایی در نت‌برداری، تمرین زیاد برای استفاده از این تکنیک‌، با استفاده از نمونه سوالات آزمون تافل و آیلتس می‌باشد.

توجه کنید نوشتن همه موارد تمرکز را از شما خواهد گرفت، سرعت نوشتن شما حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد سرعت حرف زدن‌تان است. در نتیجه نوشتن تمامی موارد امکان‌پذیر نیست و سرعت و تمرکز شما را به شدت کاهش می‌دهد. این تکنیک به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی که احتمال دارد در زمان پاسخ‌دهی آن‌ها را فراموش کرده باشید، سریعا به یادتان بیاید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۵۳
گروه آموزشی شانژاد