تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

این کار نیاز به گوش دادن به گفتگو در مورد مشکل مربوط به یک  دانش آموز و دو راه حل ممکن دارد. شما باید  از اطلاعات این مکالمه استفاده کنید تا مشکل را درک کنید و نظر خود را در مورد چگونگی حل آن ارائه دهید.درکار آکادمیک شما نیاز دارید به یک سخنرانی علمی در کلاس درس گوش دهید و سخنرانی را خلاصه کنید و توضیح دهید که جزئیات و نمونه های چطور با موضوع مرنبط هستند.

 

 

پاسخ های شما به شش بخش صحبت کردن(Speaking ) بر اساس اینکه چقدر با موفقیت توانستید با آنها روبرو شوید ، نمره داده می شود.

 

 

 

 

 

 

1-    تمرین صحبت کردن به انگلیسی

تمام تمرینهای گفتاری به شما کمک می کند که در صحبت کردن روان و سلیس شوید . اگر کسی را که زبان مادریش انگلیسی است نمی شناسید ، صحبت کردن به زبان انگلیسی را با کسی که غیر انگلیسی زبان است تمرین کنید. حتی زمانی که تنها هستید، تمرین کردن با صدای بلند برای شما مفید است.

 

 

 

2-    رژیم تمرین کردن بگیرید

صراحت و سلیس صحبت کردن به دقت و سرعت طبیعی بر می گردد. ویژگی های زبانی گوناگون برای تمرکز روی ساختن زبان به کار رفته است :

 

 

·        تلفظ

 

 

·        آهنگ و تن صدا

 

 

·        درستی دستور زبان (گرامر)

 

 

·        استفاده صحیح از واژگان

 

 

·        استفاده از انواع واژه

 

 

·        انسجام

 

 

شما می توانید این ویژگی ها را جدا کرده و روزانه آنها را تمرین کنید.  بخش گرامر را ببینید. ارزیابی مهارت های شما، ص. 74 و واژگان / p. 63.)

 

 

 

3- از ترجمه کردن بپرهیزید

 

ترجمه از زبان خود به انگلیسی مانع از صحبت کردن به صورت روان و طبیعی می شود. برای غلبه بر وابستگی به ترجمه، عبارات ساده را به زبان انگلیسی بنویسید تا زمانی که بتوانید آنها را با همان روشی که می توانید از زبان خود استفاده کنید.  سپس جملات پیچیده بسازید.

 

 

 

4- از تکنیک های مکث انگلیسی زبانان استفاده کنید

 

 

وقتیکه انگلیسی زبانان در حال صحبت هستند  یا به دنبال راهی بهتر برای گفتن چیزی هستند، از صداهایی مانند uh یا um استفاده می کنند . اگر از این مکث ( تکنیک ) استفاده کنید صدای شما بسیار طبیعی تر شنیده خواهد شد.

 

 

 

5- سعی کنید با آرامش صحبت کنید

 

 

به یاد داشته باشید انگلیسی زبانان نیز مرتکب اشتباه می شوند. آنها عبارات را تکرار می کنند، خود را تصحیح می کنند و یا تردید دارند. اجازه ندهید اشتباهات شما در صحبت کردن اعتماد به نفس شما را تضعیف کند.

 

 

 

6- از سرعت و ریتم طبیعی استفاده کنید.

 

 

سعی کنید به ریتم و سرعت انگلیسی زبانان گوش کنید و ریتم و سرعت خود را مانند آنها کنید. برای تمرین تقلید از زبان انگلیسی زبانان گوش دادن  اسکریپت 1 در این کتاب برای شما علامت گذاری شده است. سپس برای خود تمرین کنید.

 

 

 

 

 

7- تمرین روانی با خود بکنید.

 

 

یک روش خوب برای پیشرفت دنبال کردن  صدای یک گوینده است. ضبط کردن را شروع کنید. چند ثانیه صبر کنید و سپس تکرار کنید هر چیزی را که گوینده می گوید. اگر مشکل دارید، گوش دهید و تکرار کنید: کلمات یا عبارات خاصی که موجب مشکل شما می شوند را تکرار کنید. سپس به ابتدای ضبط بروید و دوباره مجددا شروع به کار کنید. این تمرین را تکرار کنید تا در صحبت کردن روان شوید. هر کدام از تمرینهای شنیداری موجود در این قسمت می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

تمرین طرز تلفظ

 

 

انگلیسی دارای ویژگی های تلفظ خاصی است  که شما باید از آن ها را بدانید و تقلید کنید تا صحبت کردن شما نیز مانند انگلیسی زبانان شود. هر چه به این هدف نزدیکتر شوید نمره بالاتری در بخش گفتاری تافل کسب می کنید. ویژگی های گفتاری که می خواهید با آن آشنا شوید، در زیر شرح داده شده است.

 

 

 

صداهای انفرادی  و گروه های صداها

 

 

شنوندگان  پاسخ های شما را بهتر درک می کنند اگر صداهای فردی و گروه های صداها را به درستی تلفظ کنید. این صداها ترکیبی از حروف صدادار، حروف بی صدا و گروه صداهای همخوان هستند. به عنوان مثال:

 

 

حروف صدا دار : a,e,i

 

 

ترکیب حروف صدا دار: ay, oi

 

 

حروف بی صدا : p,t,k

 

 

گروه صداهای همخوان : str,scr

 

 

از آنجا که حروف به زبان انگلیسی همیشه مشابه صدای گفتاری نیستند، یادگیری حروف الفبای فونتیک مفید است. الفبای فونتیک بین المللی (IPA) رایج ترین آن است. (صفحه 69 را ببینید) با این حال فرهنگ لغت شما ممکن است از الفبای آوایی دیگر برای نشان دادن صداها استفاده کند. مشخص کنید کدام حروف در زبان انگلیسی صدای شما را دشوار می کند و برای تولید آنها دقت داشته باشید.

 

 

الگوهای استرس

 

 

حتی اگر تمامی صداهای صحیح را با هم ترکیب کنید، ممکن است باز قابل فهم نباشند ، مگر اینکه از الگوهای استرس درست استفاده کنید. استرس کلمه به تأکید شما بر روی کلمات خاص در یک جمله یا یک هجا در یک کلمه اشاره می کند. یک کلمه استرس دار بلندتراز کلمه های بدون استرس است.

 

 

 

 

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین شرکت در کلاس های تدریس خصوصی تافل با ما تماس بگیرید.

 

 

 

  ۰۹۱۲۳۱۰۹۸۵۶

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۸ ، ۰۹:۵۴
گروه آموزشی شانژاد

یادگیری انگلیسی چقدر زمان می خواهد؟

برای بیشتر زبان آموزان رفتن از سطح ابتدایی تا پیشرفته بین یک تا دو سال زمان نیاز می گیرد. فراموش نکنید که یادیگری سریع تر به معنای فراموش کردن سریع هم هست. برای یادگیری مناسب باید زمان کافی را به صورت منظم به یادگیری اختصاص دهید. با توجه به تحقیقات عمومی انجام شده در حوزه زبان شناسی، یادگیری یک زبان جدید برای یک فرد معمولی به حدود 1100 ساعت زمان نیاز دارد. این یعنی برای یادگیری انگلیسی در سطحی قابل قبول حداقل به شش ماه زمان نیاز دارید.



آیا زبان انگلیسی از دیگر زبانهای زنده دنیا آسانتر است؟ یا خیر؟

زبان انگلیسی بدلیل اینکه :1- در زبان انگلیسی اسامی جنسیت ندارند. در زبان آلمانی و فرانسه اسامی چنسیت دارد بنابراین قضیه زبان انگلیسی نسبت به آنها ساده تر است. 2- افعال صرف نمی شوند این موضوع هم برخلاف بخش بزرگی از زبان ها از جمله آلمانی، فرانسه، روسی، عربی، اسپانیایی و حتی فارسی است. صرف نشدن فعل ها استفاده از آنها را در جمله بسیار ساده می کند. 3- از خط لاتین استفاده می کند : لاتین خطی است که ما از بچه گی با آن آشنا هستیم حتی قبل از اینکه زبان انگلیسی را بیاموزیم . همین موضوع سبب می شود که خواندن و نوشتن به انگلیسی برایمان آسانتر شود. 4- وازه های مشترکی بین زبان انگلیسی و فارسی وجود دارد. این واژه ها که تقریبا همه از انگلیسی به فارسی وارد شده اند به شما کمک می کنند این زبان را ساده تر یادبگیرید.


بخشهای مشکل یادگیری زبان انگلیسی کدامند؟

*یکی از بخشهای سخت یادگیری زبان انگلیسی بخش تلفظ است. بر خلاف فارسی در انگلیسی کلمات الزاما به آن صورتی که گفته می شوند نوشته نمی شوند. در واقع انگلیسی ساختار یکپارچه ای برای تلفظ واژه ها ندارد. به همین دلیل باید تلفظ واژه ها را به صورت جداگانه حفظ کنید.


*بیشتر زمان ها یا tenses در زبان انگلیسی تقریبا فاقد معادل در فارسی هستند. یعنی مثلا زمان حال ساده را نمی تواند با با هیچ یک از زمان ها در فارسی معادل کرد. این موضوع برای زمان هایی مثل زمان حال کامل به مراتب بیشتر به چشم می آید. یادگیری معنای دقیق این زمان ها از طریق تمرین ممکن خواهد بود.


*افعال عبارتی در فارسی اصلا معادلی ندارند و از ترکیب فعل و یک حرف اضافه بوجود می آیند.


*ساختار استفاده از حروف اضافه در فارسی و انگلیسی تا حد زیادی متفاوت است. گاهی در یک جمله در فارسی از حرف اضافه استفاده می کنیم در حالی که در معادل انگلیسی همین جمله هیچ حرف اضافه ای وجود ندارد.


*در زبان انگلیسی برای حالت فاعلی، مفعولی و ملکی ضمایر شخصی متفاوتی داریم که فارسی معادل ندارند. البته یادگیری این ضمایر معمولا خیلی سخت نیست و با کمی تمرین می توانید به آنها مسلط شوید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۸ ، ۱۰:۴۶
گروه آموزشی شانژاد

 

در بخش ریدینگ آیلتس ۶۰ دقیقه زمان داریم تا به ۴۰ سوال در ۳ متن پاسخ بدهیم. البته این برای آیلتس آکادمیک می باشد که در آیلتس جنرال موضوع کمی متفاوت است. برای هر متن به طور معمول ۱۳ الی ۱۴ سوال وجود دارد. موضوع متن های آیلتس آکادمیک همان طور که از اسمش به نظر می آید آکادمیک هستند و موضوعاتی مختلفی را در بر می گیرد. این متن ها در آیلتس آکادمیک بر گرفته از متون واقعی کتاب های چاپ شده هستند متون ریدینگ ممکن است بخش های غیر نوشتاری داشته باشند به این معنا که ممکن است شامل نمودار، شکل و یا نقشه و … باشند.

 

 

سوالات ریدینگ آیلتس :

 

Sentence completion
Summary, note, table, flow chart completion
Short answer questions
Diagram label completion
Summary completion
Matching sentence ending
Matching features
Matching headings
Matching information
Multiple choice
True/False/Not Given, Yes/No/Not given identifying information, writer’s views

 

 به طور کلی دو نوع سوال در ریدینگ آیلتس وجود دارد:

 

1.     سوالاتی که توانایی داوطلبان را برای درک کلی متن مورد بررسی قرار می دهند.

 

 

2.     سوالاتی که توانایی داوطلب را برای پیدا کردن اطلاعات خاص مورد آزمایش قرار میدهد.

 

 

 

 

 

سوالات Matching headings درک کلی متن رو مورد آزمون قرار میدهد.

 

 

سوالات Multiple choice questions درک کلی و اطلاعات خاص را مورد آزمون قرار میدهد.

 

 

سوالات   Summary, note, table, flow chart completion درک کلی و اطلاعات خاص تست میکند.

 

 

سوالات Classification هر دو مورد را بررسی میکند.

 

 

سوالات Matching from a list هر دو مورد را آزمایش می کند.

 

 

سوالات Yes/No/Not Given هر دو را بررسی میکند.

 

 

سوالات True/False/Not Given هر دو را تست میکند.

 

 

سوالات Matching sentence ending تونیی در پیدا کردن اطلاعات خاص را بررسی می کند.

 

 

سوالات Sentence completion  و سوالات Short answer questions هم اطلاعات خاص را از ما می خواهند.

 

 

نکات مهم برا ی راحت پاسخ دادن به سوالات ریدینگ آیلتس

·         برای به دست آوردن درک کلی متن ابتدا نگاهی به عنوان و سوالات بیندازید تا متوجه شوید متن درباره چه هست. (Skimming)

 

 

·         نگاهی به اسم ها، فعل ها و صفت ها و قید ها بیندازید.

 

 

·         به کلمات متصل کننده مثل moreover, in addition, however دقت کنید .

 

 

·         به عوامل تاثیر گذار، دلایل اتفاقات و روش ها در یک متن دقت کنید این ها پاسخ سوالات هستند.

 

 

·         به کلماتی مانند ضمایر دقت کنید.

 

 

·         اگر معنی کلمه ای را در متن نمی دانید خونسردی خود را حفظ کنید دانستن تمام کلمات متن اهمیتی ندارد.

 

 

·         متن را به طور کامل نخوانید فقط به دنبال اطلاعات مهم و خواسته شده بگردید. (Scanning)

 

مقالات مرتبط : تقویت زبان انگلیسی با خواندن

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۴:۵۲
گروه آموزشی شانژاد

در آزمون هایی مثل آیلتس و تافل معمولا مهارت writing  و speaking  توسط افرادی انجام میشه که به اونا ممتحن آزمون گفته می شه و این اشخاص معمولا در دادن نمره ممکنه که نظر شخصی خودشون رو وارد کرده و نمره رو یه مقدار بالا یا پایین بدهند.در آزمون PTE  نمره دهی توسط یک نرم افزار هوشمند انجام میشود که این نرم افزار با توجه به تعاریفی که براش از قبل انجام شده است نمره می دهد و  بی جهت نمره شرکت کنندگان را کم یا زیاد نمی کند.



دلایل مختلفی وجود داره که آزمون PTE  بهتر از IELTS  هست برای مهاجرت به استرالیا ولی مهمترین علتش سیستم نمره دهی اون هست .

اگر از سطح General English  بالایی برخوردار هستید هر دو آزمون برای شما قابل دستیابی خواهد بود اما آزمون آیلتس نیازمند زمان بیشتری برای آماده سازی است در حالی که آزمون PTE-Academic  زمان کمتری برای آماده سازی نیاز دارد . علت این موضوع ماهیت کامپیوتری بودن سیستم نمره دهی در این آزمون است.

اختلاف نمره دهی در آزمون PTE و IELTS مشهود است . در آزمونPTE  نمره دهی خیلی بهتر از آزمون آیلتس هست و این اختلاف در زبان آموزایی دیده شده که تو آیلتس در بخش رایتینگ نمره  6.5  گرفتند ولی بلافاصله که در آزمون pte  شرکت کردند  توانستند در رایتینگ  به براحتی 65  بگیرن که معادل 7 آیلتس میشود و حتی زبان آموزانی بودند که چندین بار نمره 6.5 در رایتینگ گرفته بودند ولی در آزمون  pte  توانستند نمره 79 که معادل 8  آیلتس هست رو کسب کنند.

اگر فردی هستید که از مهارت self- study برخوردار هستید و می توانید در منزل زمان زیادی را صرف مطالعه کنید آزمون PTE-Academic برای شما گزینه ی مناسب تری خواهد بود چرا که در این آزمون نیاری به خلاقیت آنچنانی در بخش essay-writing خیلی محسوس نیست. این باعث می شود برای افرادی که پایه ضعیفتری دارند یک امتیاز مثبت محسوب شود.  در آزمون آیلتس مبحث TASK RESPONSE یعنی توانایی فرد در پاسخگویی مناسب  به موضوع با ارایه خلاقیت در محتوا و نحوه پاراگراف بندی از جمله مهارت هایی است که نیازمند صرف زمان قابل توجهی است اما در آزمون PTE-A فرد می تواند با استفاده از قالب های پیش فرض و تکرار ایده ها نمره ی بالاتری را کسب نماید.

آنچه PTE-Academic را از آزمون IELTS متمایز میکند ماهیت کامپیوتری و نحوه نمره دهی در بخش های مختلف این آزمون است. قطعا نمیتوان گفت که PTE  گزینه ی مناسبتری نسبت به آیلتس است اما با قطعیت می توان این نتیجه را گرفت که زمان کمتری برای آماده سازی نیاز دارد و رسیدن به نتیجه ی مطلوب زمان کمتری را می طلبد. 

اگر قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارید مشاوران و کارشناسان موسسه بهکلام به شما آزمون PTE را پیشنهاد می کنند . زمان خود را از دست ندهید و از همین حالا تصمیم بگیرید . درباره آزمون PTE مقاله ای با تمام جزئیات در سایت برای شما عزیزان تهیه دیده ایم که شما را از تمام مراحل آزمون مطلع خواهد کرد.  

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۸ ، ۰۹:۵۶
گروه آموزشی شانژاد

در زندگی روزمره خیلی موقعیتها و خیلی مسائل وجود دارد که ما با بعضی از آنها موافق و با برخی دیگر مخالفیم . در مکالمات زبان انگلیسی نیز چنین است. یکی از مواردی که خیلی به چشم می خورد موافقت کردن (agreeing) و مخالفت کردن (disagreeing) افراد با نظرات یکدیگر است.



یکی از رایج ترین کلمه ای که افراد برای موافقت کردن با نظر یکدیگر استفاده می کنند کلمه yes می باشد و از طرفی دیگر رایج ترین کلمه ای برای مخالفت کردن استفاده می شود کلمه no می باشد. ولی در اینجا می خواهیم کلمات کاربردی دیگری در این خصوصی به شما معرفی کنیم . کلمات Agree , Disagree  نیز در این زمینه کاربرد دارند.


روش صحیح استفاده از افعال agree و disagree

خیلی از زبان آموزان این دو فعل را از لحاظ گرامری به صورت اشتباه استفاده می کنند؛ یعنی از یک فعل to be نیز برای این افعال استفاده می کنند. به مثال های زیر توجه کنید:


I’m agree with you


I agree with you

به هیچ وجه از فعلی دیگر برای فعل های agree و disagree استفاده نکنید.


از جملات زیر می توانید برای نشان دادن موافقت صد درصدی خود استفاده کنید:


I couldn’t agree with you more.

I agree with you 100 percent.

You’re absolutely right.

That’s exactly how I feel.

I totally agree.

I agree entirely.

I completely agree.


از جملات زیر می توانید برای نشان دادن مخالفت خود استفاده کنید:


I don’t agree at all.

I totally disagree.

I’d say the exact opposite.

No way.

I couldn’t agree with you less.

I really can’t agree with you there.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۸ ، ۱۲:۳۹
گروه آموزشی شانژاد

 

از ضمایر اشاره (Demonstratives) می توان برای اشاره کردن به چیزها استفاده کرد. ضمیر مفرد this (این) برای اشاره بهنزدیک، ضمیر مفرد that (آن) برای اشاره به دور، ضمیر جمع these (این ها) برای اشاره به نزدیک و ضمیر جمع those(آنها برای اشاره به دور بکار می رود.

در واقع بدینگونه است که هنگامی که فاصله گوینده با چیزی نزدیک است از this (این) برای یک نفر یا یک شی (مفرد) و از these (این ها) برای بیش از یک نفر یا شی (جمع) استفاده می کند

 

 

 

 

 

 

نکته*: ضمیر اشاره this  تنها برای اشاره به شیء نیست ، از شمیر اشاره this  می توانیم برای اشاره نزدیک به انسان نیز استفاده کنیم.

 

 

 

.This is a keyboard

 

 

.This is a glass

 

نکته*: ضمیر اشاره that نیز برای اشاره دور به شی ء و انسان بکار می رود. بعد از that  از اسم مفرد a , an  استفاده می کنیم.

 

 

نکته*: This و That در تماس های تلفنی هم کاربرد دارند. شاید بپرسید this و that چه ربطی به تماس تلفنی دارند؟

 

 

در آمریکا وقتی می خواهند بدانند چه کسی پشت خط است از this استفاده می کنند.

 

 

 

?Who is this

کی صحبت میکنه؟

 

 

 

.This is Ali

 

 

در جواب به این صورت معرفی می شود.

 

 

 

اگر کلمات اشاره به زمان اشاره کنند از کلمات اشاره this و these برای زمان هایی استفاده می شود که هنوز نگذشته اند مثلا this week – این هفته.

 

 

 در نقطه مقابل کلمات اشاره that و those معمولا به زمان هایی در گذشته اشاره می کنند البته گاهی هم ممکن است این کلمات  برای اشاره به آینده دور استفاده شوند that week – آن هفته  .

 

 

  

 

 

اگر ما از اسم دقیقا بعد از این ضمیر اشاره استفاده کنیم، آنها به صفات اشاره (demonstrative adjectives) تبدیل خواهند شد.

 

 

 

This pizza is very delicious

 

 

I’m going to buy those shoes

 

 

همانطور که دیدید  ما از اسم pizza  بعد از this و از shoes  بعد از those  استفاده کرده ایم، به همین دلیل this و those دیگر ضمایر اشاره نیستند، بلکه صفات اشاره هستند.

 

برای یادگیری سریع زبان میتوانید در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۸ ، ۱۰:۱۲
گروه آموزشی شانژاد


اگر بیش از یک ر اه برای انجام کاری انجام کاری وجود داشته باشد و یکی از آنها به فاجعه منجر شود ، شخص از همان راه استفاده خواهد کرد.”این قانونی ادعا می‌کند:  اگر این امکان وجود داشته باشد که اوضاع بد شود، حتماً چنین خواهد شد

قانون مورفی از تمایل ما به تمرکز کردن روی اتفاق‌های منفی و نادیده گرفتن رویدادهای مثبت ناشی می‌شود. این قانون از عجول بودن ما سرچشمه می‌گیرد و برای اثبات خود از قوانین احتمالات (احتمالات ریاضی رخ دادن اتفاق‌ها) استفاده می‌کند. این قانون تخیل ما را درگیر می‌کند. مطالب فراوانی درمورد قانون مورفی و شاخه‌های آن در کتاب‌ها و وب‌سایت‌ها ارائه شده است. چند گروه موسیقی نام قانون مورفی را روی خود گذاشتند و این قانون از نام‌های پرطرفدار برای میخانه‌ها و رستوران‌های ایرلندی درسراسر جهان است. نام این قانون را روی یک فیلم اکشن نیز گذاشته‌اند.

قانون مورفی چیزی را اثبات نمی‌کند، حتی چیزی را هم توضیح نمی‌دهد. این قانون فقط این قاعده را بیان می‌کند که «کارها به‌خوبی پیش نخواهند رفتولی وقتی قانون مورفی را درنظر می‌گیریم، فراموش می‌کنیم که نیروهای دیگری نیز وجود دارد که عمل می‌کنند.

این جمله قانون اصلی مورفی ست که به طور خلاصه این طور هم بیان شده است : هر چیزی که امکان خراب شدنش وجود دارد ،خراب می شود.


.An adage which states that if anything can go wrong, then it will

.If you get to the airport early, your flight will be delayed

.If you want to sleep on the plane, there will be a hyperactive five-year-old in the seat behind you

.If you are in a hurry, the person in front of you, will have a problem with his or her credit card

.If you take something that doesn’t work back to a store, it will work when the salesperson tries it.If you park a long way from a restaurant, you will find a parking space right in front of it

.If you are single and you meet somebody at a party who you really like, he or she will already have a partner

 

قانون دیگری هم وجود دارد موسوم به قانون ساد که معمولا مترادف قانون مورفی تلقی می شود .قوانین مورفی را آمریکایی ها به کار می برند در حالی که ساد بین انگلیسی ها محبوب تر است. البته در بحث های تخصصی بسیاری اصول ساد را وسیع تر از مورفی می دانند و معتقدند قوانین ساد بیشتر بر مسئله بخت و اقبال تاکید دارد.

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۸ ، ۱۰:۲۳
گروه آموزشی شانژاد

در بخش ساختار جمله خود جمله و اجزای ساختاری آن به طور کلی معرفی شده است.حال در این قسمت می خواهیم انواع جمله در انگلیسی را مورد بررسی قرار دهیم.به طور کلی جملات در انگلیسی می توانند بر اساس محتوا و مقصودشان به چهار دسته تقسیم شوند:



جمله خبری (Declarative sentence):

جمله ای که یک واقعیت یا ایده ای را بیان می کند و در تعریف سنتی،به جمله ای که خبری را اعلان می نماید.اینگونه جملات با علامت نقطه (.) به پایان می رسند.


ترتیب جمله خبری ساز:

 فاعل – گزاره (فعل اصلی، فعل کمکی، نشانه منفی ساز) – مفعول – قید مکان – قید زمان

Majid is going to Isfahan tomorrow.

I could not play in the match.

The concert begins in two hours.

Green is my favorite color.


نکته: ممکن است همه ی جملات انگلیسی تمام قسمت هایی که در فرمول آمده را نداشته باشند. بنابراین هر قسمتی که در جمله موجود بود طبق فرمول سرجای خود قرار می گیرد.مثلا” جمله ی بالا فعل کمکی ندارد.حال در دو جمله ی زیر نوع کلمات را مشخص کنید.


جمله خبری (Declarative Sentence) همراه با افعال To Be 

در اینگونه جملات بعد از افعال to be میتوان از اسم ، صفت یا عبارت دارای حرف اضافه استفاده کرد :

 

John was happy last night

John and his friend are at hospital

John is a nurse

افعال to be عبارتند از :


am , is ,are , was , were , be , been

 

برای تبدیل اینگونه جملات به حالت سوالاتی که جواب yes – no دارند تنها کافیست جای فاعل و فعلto be  موجود در جمله عوض شود:

The man was happy=was he happy?

Yes,he was / No,he was not

 

 

برای تبدیل اینگونه جملات با سوالاتی که با کلمات Wh شروع میشوند از فرمول زیر استفاده میشود:

to be + Wh بقیه ی اجزای جمله + فاعل + فعل

The boys were at school yesterday morning.

where were the boys yesterday morning?



انواع کلمات:

– فاعل می تواند یک ضمیر فاعلی، اسم، یا اسم خاص باشد، مثل:

I / he / she / it / we / you / they / John / Mary / Ali / Reza / my brother / the students / your friend


 – مفعول نیز می تواند یک ضمیر مفعولی یا یک اسم یا اسم خاص باشد. مثل:

………/Me/ you / him / her / it / us / you / them


(یادآوری: فاعل یا مفعول می توانند قبل از اسم صفت هم داشته باشند، مثل my oldfriend/ the large house / an expensive car ….

 


– افعال کمکی افعالی هستند که می توان با آنها جمله را سوالی و منفی کرد. مثل:

Am/ is/ are/ was/ were/ can/ could/ may/ might/ must/ should/ will/ have/ has/ had


 – افعال اصلی به هر فعل غیر از افعال کمکی ،فعل اصلی گویند، مثل:

Walk / work / speak / teach / listen / sit / climb / get up / return / order / change / grow


 – قیدهای تکرار میزان تکرار عمل را در واحد زمان نشان می دهند. این قیدها عبارتند از:

Always / usually / often / sometimes / seldom / never


– قیدهای حالت معمولا” پسوند lyدارند و فعل را توصیف می کنند. مثل:

…..Slowly / quickly / carefully / carelessly / clearly / loudly

 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۸ ، ۱۴:۱۸
گروه آموزشی شانژاد

یکی از پرکاربردترین مسائلی که در زبان انگلیسی مطرح می شود آدرس دادن است. اینکه چطور و چگونه به زبان انگلیسی آدرس دهیم در این مقاله مورد بحث است. خیلی مواقع اتفاق می افتد که در کشورهای خارجی به علت اشتباه آدرس دادن به چه زحمتهایی که نمی افتیم و چه هزینه زیادی که متحمل می شویم. با ما باشید.

 

مراحل آدرس دادن:

نوشتن آدرس در زبان انگلیسی برعکس فارسی است، یعنی آدرس از نام شروع و به کشور ختم می شود. ترتیب آن به صورت زیر است :

نام شخص – واحد – پلاک – کوچه – خیابان – منطقه – نام شهر – نام کشور

در نوشتن اسامی خاص و عبارات دقت شود. این اسامی ترجمه نمی شود، برای مثال عبارت برج سفید را به صورت white towerترجمه نمی کنند بلکه به صورت Borje Sefidنوشته خواهد شد.

شماره تلفن و کدپستی نیز در انتهای آدرس قید می شود. برای مثال یک شماره تلفن در تهران به این صورت نوشته می شود 00982188888888در این نمونه کد ایران با 00و یا +مشخص می شود و پس از آن کد شهر بدون 0ذکر می گردد.

در هنگام وارد نمودن آدرس در فرم ها، در برخی موارد نام کشور، شهر، شهرستان و کد پستی در کادرهای مجزایی تعبیه شده است. همچنین در برخی موارد آدرس به دو بخش Address Line 1وAddress Line 2تقسیم شده است که در گزینه 1 قسمت اصلی آدرس و در گزینه 2، ادامه آدرس آورده می شود.

 برای نوشتن آدرس به زبان انگلیسی از مخفف های عبارات نظیر St, Ave, Sq, …استفاده می شود و از نوشتن عبارت کامل Street, Avenue, Square, …خودداری می گردد. همچنین پس از تمامی اسامی مخفف نقطه گذاشته می شود.

 برای نام کشور، تمامی آن با حروف بزرگ نوشته می شود.

حرف اول تمامی اسامی خاص و مخفف شده با حروف بزرگ نوشته می شود.

در خصوص کاما و نقطه دقت شود که کاما یا ویرگول به آخرین حرف کلمه چسبیده است و پس از آن با یک فاصله، کلمه بعدی آورده می شود. نقطه هم به آخرین حرف از آخرین کلمه خواهد چسبید.


کلمات پر کاربرد : 

 

کوچه: Alley

خیابان: St

محله(کوی): Quarter

بلوار: Blv

خیابون فرعی: Stop Street

میدان: Sq

بزرگراه: Free Way – High Way = Hwy

ابتدای: First of

انتهای: End of

بن بست: Dead End

ساختمان: Building

سه­ راهی: Junction

چهارراه: Crossroad

تقاطع: Intersection

جنب(نزدیک): Near

گوشه: at the corner of

نبش: Next to the

طبقه اول: First Floor

طبقه همکف: Ground Floor

بعد از: After

قبل از: Before

جاده: Rd

خیابان بزرگ: Ave

روبروی: in front of


اصطلاحات پرکاربرد

 

از این طرف هست

It's this way                                                                                 

از اون طرف هست 

It's that way                                          

راه را اشتباه می روید

You're going the wrong way                      

روید مسیر اشتباهی دارید می روید

You're going in the wrong direction                             

دومین خیابان سمت راست

Take the second on the right

 اولین خیابان سمت چپ

Take the first on the left

 سر چهار راه دست راست

Turn right at the crossroads                                            

از یک سوپر مارکت سمت

You'll pass a supermarket on your left                             

همینطور تا … دیگه ادامه

Keep going for another                            

صد یارد (حدود نود و یک متر)

hundred yards                                          

دویست متر

two hundred metres                                

 مستقیم رو به روی شما

straight ahead of you 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۸ ، ۱۲:۵۰
گروه آموزشی شانژاد

در مکالمات و زندگی روزمره بسیار اتفاق میافتد که ما نیاز پیدا میکنیم تا کسی را توصیف کنیم

بطور مثال طرز پوشش و ظاهر یک فرد یا خصوصیات دیگر او را برای کسی توضیح دهیم. یا وقتی که کسی درباره کس دیگری از ما سؤال می کند و ما می خواهیم بطور کامل او را توصیف کنیم. توصیف افراد به انگلیسی شامل دو بخش می شود. اول توصیف شکل ظاهری افراد که راجع به کوتاهی یا بلندی قد، چاقی و لاغری، رنگ مو و چشم و … صحبت می شود. دوم توصیف شخصیت و خصوصیات اخلاقی افراد می باشددر این مقاله همه موارد برای توصیف افراد، باضافه تمام راه ها و کاربرد های توصیف افراد به زبان انگلیسی را با روشی ساده توضیح می دهیم تا بتوانید آن را به راحتی یاد بگیرید، تمرین کنید و با لذت تمام استفاده کنید

 


با هم چند اصلاحات و جملات رایج انگلیسی که برای توصیف شخصیت افراد به کار می رود را بررسی می کنیم


 

 

او نسبتا خجالتی است.

He‘s quite shy.            

نسبتا اجتماعی است. 

She‘s quite sociable.       

من مهربان و صمیمی هستم. 

I’m kind and friendly.     

او آرام / عصبی است.

He’s honest/ dishonest.   

او خوش اخلاق / بد اخلاق است.

 .He’s good-tempered/bad-tempered

او صمیمی / غیر صمیمی است

.He’s friendly/ rather unfriendly

او کسل کننده / خوش صحبت است  

He’s entertaining/boring.     

او مودب / بی ادب است    

He’s polite/impolite.     

او باهوش / خنگ است  

He’s smart (clever, intelligent)/stupid.    

او فعال/ کم تحرک است

He’s active/ inactive. 

او خوش بین / بد بین است   

He’s optimistic / pessimistic 

او بیخیال/ جدی است.   

He’s serious/ easygoing

او با اعتماد به نفس/ بی اعتماد به نفس است.

He’s self-confident/ insecure

او مسئول/ غیر مسئول است 

He’s responsible/irresponsible

او متفکر و روشنفکر است 

He’s thoughtful and open-minded

او با دانش و اهل مطالعه است    

 He’s knowledgeable and well- read

او با شخصیت و قابل احترام است

He’s dignified and respectable.     

او خسیس است    

(He’s stingy (a mise

او احساساتی است     

He’s sentimental.      

او لوس است    

He’s spoiled.        

او هیچوقت غیبت نمی کند 

He never backbites.   

  او زود از کوره در می رود

He’s quick-tempered./he loses his temper quickly. 

او همیشه سر به سر دوستانش می گذارد   

He always teases his friends.   

او معمولا با دیگران قاطی نمی شود        

He doesn’t usually mix with others. 

او پرحرف/ کم حرف است 

He’s talkative/quiet

او افسرده / سرزنده است   

He’s cheerful/depressed

او قابل اعتماد/ غیر قابل اعتماد است 

He’s reliable/unreliable 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۸ ، ۱۳:۰۲
گروه آموزشی شانژاد