تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

متقاضیان آزمون دکتری، می توانند بنا به نیاز مرکز آموزشی که قصد ورود به آن را دارند در یکی از آزمون های MSRT, MHLE, TOLIMO, TOEFL, IELTS, EPT شرکت کنند.سوالات زبان برای تمامی رشته ها یکسان می باشد. منابع تمامی آزمون ها به جز آیلتس برای کلیه رشته ها یکسان می باشد.

TOEFL, IELTS, MSRT, TOLIMO, MHLE

آزمون های زبان برای ورودی دوره دکتری شامل آزمون های MSRT برگزار شونده از سوی وزارت علوم، آزمون MHLE برگزار شونده از سوی وزارت بهداشت و نیز آزمون TOLIMO توسط سازمان سنجش، و آزمون زبان دانشگاه آزاد معروف به EPT  می باشد و برخی  از دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران، آزمون علاوه بر پذیرش نمره ی آزمونهای فوق خود به صورت مستقل آزمونهایی را در سطح آزمون های فوق در تاریخچه هایی مشخص برگزار می کند.

در میان این آزمونها آزمون MHLE  فقط برای داوطلبان رشته های علوم پزشکی وزارت بهداشت کاربرد دارد و سایر آزمونها برای داوطلبان تابع وزارت علوم و هم برای داوطلبان دانشگاه های تابع وزارت بهداشت قابل استفاده و معتبر است.

تمامی آزمونهای فوق الذکر همگی زیر مجموعه TOEFL iBT میباشند.

اگر داوطلبی نمره حداقل IELTS 6.5 یا حداقل TOEFL 75 را نیز داشته باشد با هماهنگی با واحد آزمون نیازی به شرکت در آزمونهای فوق را ندارد.

آزمون MSRT شامل 100 سوال Listening: 30 سوال Structure: 30سوال Reading: 40 سوال و هر سوال معادل 1 نمره می باشد.

آزمون MHLE شامل 100 سوال Listening: 30 سوال Structure: 30 سوال Vocabulary: 10سوال Reading: 30 سوال و هر سوال معادل 1 نمره می باشد.

آزمون TOLIMO همچون آزمون TOEFL iBT بین المللی شامل 140 سوال Listening: 50 سوال Structure: 40 سوال و Reading: 50 سوال می باشد.

آزمون EPT دانشگاه آزاد نیز شامل 100 سوال Structure: 30 سوال Gloze Test & Vocabulary :30 سوال Reading: 40 سوال می باشد.

سطح آزمون های ذکر شده Upper Intermediate و Advanced زبان انگلیسی می باشد.

 

TOEFL

آزمون تافل (TOEFL مخفف (Test of English for Foreign Learners می باشد. آزمون iBT از 4بخش شنیداری(Listening) ، خواندن ودرک متون(Reading) ، نوشتاری(Writing)  و مکالمه(Speaking)  تشکیل شده است. هر کدام از این بخش ها داری 30 نمره می باشد، که باعث می شود بالاترین نمره TOEFL iBT  به 120 ختم شود. این آزمون صرفا جهت اعزام به خارج از کشور کارایی دارد.

IELTS

آزمون آیلتس (IELTS مخفف International English Language testing system به معنای نظام بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی) یکی دیگر از آزمون های بین المللی معتبر زبان انگلیسی است که در سراسر دنیا برگزار می شود.آزمون آیلتس آزمونی بریتانیایی است وازاین نظر در تقابل با آزمون تافل که آزمونی آمریکایی است  قرار میگیرد.

آزمون آیلتس از 4 بخش شنیداری (Listening)، خواندن و درک متون(Reading) ، نوشتاری (Writing) و مکالمه (Speaking) تشکیل شده است.

آزمون آیلتس دارای دو نوع آکادمیک و جنرال می باشد. نمره بندی این آزمون در هر بخش از0 تا 9 سطح را شامل می شود که نمره قبولی یا ردی در این آزمون وجود ندارد، اما به طور معمول سطح 5 نمره ی متوسط و 6 به بالا خوب تلقی می شود.

لازم به ذکر است که نمره قبولی و نوع آزمون آیلتس با توجه به نوع مهاجرت فرد مشخص می شود. برای مهاجرت از طریق کار یا سکونت یا ازدواج معمولا نمره آیلتس جنرال و جهت ورود به دانشگاه ها نمره آیلتس آکادمیک از مهاجر خواسته میشود.

به طور مثال دانشگاه های کمبریج، آکسفورد و دانشگاه هاروارد حداقل نمره 7 از آیلتس آکادمیک می خواهند. آزمون آیلتس از اعتبار بین المللی برخوردار مباشد.

این آزمون جهت سنجش دانش برای اشخاصی است که قصد درس خواندن و کار کردن ویا مهاجرت به کشور های انگلیسی زبان را دارند. برای مهاجرت به کشورهای کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند داشتن مدرک آیلتس الزامی می باشد.

در کارنامه آیلتس علاوه بر نمره کلی نمره هر بخش بصورت جداگانه ذکر می شود.

در نتیجه:

از میان آزمون های ذکر شده فقط تافل و آیلتس اعتبار بین المللی داشته و سایر موارد  فقط قابل استفاده در ایران می باشد. اعتبار تمام آزمون های ذکر شده 2 سال می باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۸ ، ۱۵:۰۳
گروه آموزشی شانژاد

افعال hear و listen از آن دسته افعالی هستند که گاهی اوقات در استفاده از آنها دچار اشتباه شده و نمیتوانیم به درستی از آنها استفاده کنیم. هردو این افعال مربوط به حس شنوایی می باشند اما تفاوتهای مهمی در مفهوم و کاربرد آنها وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت های افعال hear و listen را همراه با چند مثال در داخل جمله به شما آموزش دهیم.

Hear به معنای شنیدن

فعل hear به معنای شنیدن میباشد و این شنیدن اختیاری نیست؛ یعنی صداهای اطراف به گوش ما میرسند و ما آنها را میشنویم. برای مثال در خیابان داریم راه میرویم و صدای محیط مانند صدای موتور سیکلت ها به گوش ما میرسند و ما به آنها دقت نمی کنیم و فقط می شنویم. به مثالهای زیر دقت بفرمایید:

I heard a knock at the door.

صدای در زدن شنیدم.

We suddenly heard a loud noise.

ناگهان صدای بلندی شنیدیم.

Can you speak louder please? I can’t hear you.

میشود کمی بلندتر صحبت کنم؟ صدایت را نمیشنوم.

My dog is getting old and can’t hear very well.

سگم داره پیر میشه و نمیتونه خوب بشنوه.

وقتیکه چیزی رو میشنوید؛ خیلی توجه و فکر کردن لازم نیست و در کل کار کنش گری نیست /غیر فعال است.

همچنین Hear کلمه ای غیر کنش گر است =Inactive word

به عبارتی دیگر؛ میشنوید؛ اما حواس نمیدهید.

نکته:

 فعل hear در حالت استمراری به کار نمیرود.

 

 

معنی و کاربرد فعل listen

فعل listen به معنی گوش دادن می باشد و گوش دادن عملی است که ما دقت و اختیار انجام میدهیم. برای مثال بعضی وقتها به موسیقی و رادیو گوش میدهیم و این کار را خودمان خواسته ایم. با فعل listen حرف اضافه to به کار میرود. به مثالهای زیر دقت کنید:

Listen! Is someone crying?

گوش کن! آیا کسی دارد گریه میکند؟

وقتی شما گوش می کنید یا میدهید؛ بایستی توجه و تفکر به موضوع داشته باشید / گوش کردن کاری کنش گر است / فعال است /
 همچنین Listen کلمه ای کنش گر است= Active word
یعنی گوش میدهی و حواس هم میدهی.

به مثال های زیر دقت کنید:

I really listen to my husband when he tells me about his day.

من وقتی شوهرم در مورد (اتفاقات)روزمره اش به من میگه، واقعا گوش میدهم.

Listen to me.

به من گوش کن.

نکته:

زمانی که فعل listen قبل از یه مفعول میاد، از حرف اضافه to استفاده میکنیم.

You haven’t listened to a word I’ve said.

به یه کلمه از حرفایی که زده ام گوش نکرده ای.

نکته:

زمانی که فعل listen بدون مفعول میاد، یا بعنوان نقش نمای کلامی (Discourse marker) استفاده می شود، حرف اضافه to همراهش آورده نمی شود.

Ali, listen! We really need to submit our project this weekend.

علی، گوش کن! ما واقعاً باید پروژه مون رو آخر این هفته تحویل بدیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۸ ، ۱۲:۵۶
گروه آموزشی شانژاد