تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

تدریس خصوصی آیلتس,تدریس خصوصی مکالمه زبان,تدریس خصوصی تافل

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

آزمون پیشینه تحصیلات تکمیلی (GRE) آزمونی استاندارد است که یکی از پیش نیازهای پذیرش در بسیاری از دانشکده های تحصیلات تکمیلی آمریکا است. هدف این آزمون که در سال 1949 توسط موسسه خدمات آزمون های آزمایشی (ETS) ایجاد و اجرا شد ارزیابی مهارت های استدلال لغوی، استدلال ریاضی، نگارش تحلیلی و تفکر انتقادی است که در طول یک دوره زمانی طولانی به دست آمده است و با هیچ یک از حوزه های تحصیلی خاص مرتبط نیست. آزمون GRE عمومی به صورت یک آزمون کامپیوتری ارائه می شود که در مراکز برگزاری آزمون شرکت پرومتریک اجرا می شود.

در فرایند پذیرش دانشکده تحصیلات تکمیلی، میزان تأکید بر نمرات GRE در دانشکده ها و در دپارتمان های هر دانشکده کاملاً متفاوت است. گستره اهمیت نمره GRE می تواند وسیع باشد: از نمره ای کاملاً تشریفاتی در پذیرش تا عاملی مهم در انتخاب دانشجویان.

GRE در آگوست سال 2011 به طور کامل مورد بازبینی قرار گرفت و به آزمونی تبدیل شد که بر اساس سوالات تغییر نمی کند بلکه بر مبنای بخش ها تغییر می یابد به طوری که عملکرد در بخش اول لغوی و ریاضی تعیین کننده دشواری بخش های بعدی ارائه شده است. به طور کلی، بخش های آزمون و بسیاری از انواع سوالات نسخه قبلی آزمون حفظ شده است اما مقیاس نمره دهی (از مقیاس 200 تا 800) به مقیاسی در بازه 130 تا 170 تغییر کرد.

هزینه شرکت در این آزمون بسته به کشور برگزار کننده آن بین 130 دلار تا 210 دلار در نوسان است هرچند ETS این مبلغ را تحت شرایط خاصی کاهش می دهد. آن ها همچنین کمک مالی آن دسته از متقاضیان GRE که مشکلات اقتصادی خود را اثبات کنند افزایش می دهد. ETS  نمرات قدیمی تر از 5 سال را منتشر نمی کند، هرچند که سیاست دوره های تحصیلات تکمیلی در مورد پذیرش نمرات قدیمی تر از 5 سال متفاوت است.

ساختار

ساختار آزمون GRE عمومی از شش بخش تشکیل می شود. بخش اول همواره بخش نگارش تحلیلی است که شامل تکالیف زمانبندی شده انشا درباره یک مسئله و انشا درباره یک استدلال است. پنج بخش بعدی از دو بخش استدلال لغوی، دو بخش استدلال ریاضی و یک بخش آزمایشی یا پژوهشی تشکیل می شود. این پنج بخش ممکن است با هر ترتیبی ظاهر شوند. بخش آزمایشی در نمره نهایی محاسبه نمی شود اما نمی توان آن را از بخش های نمره دار تشخیص داد. بر خلاف آزمون کامپیوتری انطباقی قبل از آگوست سال 2011، آزمون دهنده می تواند آزادانه در بخش ها جابجا شود. کل فرایند آزمون در حدود 3 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد. پس از هر بخش 1 دقیقه استراحت داده می شود و پس از بخش سوم یک استراحت 10 دقیقه ای داده می شود.

آزمون GRE عمومی کاغذی از شش بخش تشکیل می شود و فقط در مناطقی برگزار می شود که در آن ها آزمون کامپیوتری انجام نمی شود. بخش نگارش تحلیلی به دو بخش تقسیم می شود، یک بخش برای انشا درباره یک مسئله و یک بخش برای انشا درباره یک استدلال. چهار بخش بعدی از دو بخش لغوی و دو بخش ریاضی با ترتیب های مختلف تشکیل می شود. در آزمون کاغذی بخش آزمایشی وجود ندارد.

بخشهای مختلف آزمون GRE

 

بخش لغوی (Verbal)

بخش های لغوی آزمون کامپیوتری درک مطلب، استدلال انتقادی و کاربرد واژگان را ارزیابی می کند. نمره آزمون لغوی در مقیاس 130 تا 170 و با فواصل 1 نمره ای محاسبه می شود (پیش از آگوست سال 2011، این مقیاس بین 200 تا 800 و با فواصل 10 نمره ای بود). در یک آزمون عادی، هر یک از بخش های لغوی از 20 سوال تشکیل می شود که باید در عرض 30 دقیقه پاسخ داده شوند. هر یک از بخش های لغوی حدوداً از 6 سوال تکمیل متن، 4 سوال تشخیص معادل جملات و 10 سوال مطالعه انتقادی تشکیل می شود. در تغییرات سال 2011 تأکید بر دانش لغوی حفظی کاهش یافت و سوالات متضاد و مترادف حذف شد. سوالات تکمیل متن جایگزین سوالات تکمیل جمله شده است و سوالات جدید مطالعه متن که امکان انتخاب چند پاسخ را فراهم می کند اضافه شده است.  

 

بخش ریاضی (Quantitative)

بخش های ریاضی آزمون کامپیوتری دانش و مهارت های اولیه استدلال ریاضی در سطح دبیرستان را ارزیابی می کنند. نمره آزمون ریاضی در مقیاس 130 تا 170 و با فواصل 1 نمره ای محاسبه می شود (پیش از آگوست سال 2011، این مقیاس بین 200 تا 800 و با فواصل 10 نمره ای بود). در یک آزمون عادی، هر یک از بخش های ریاضی شامل 20 سوال هستند که باید در عرض 35 دقیقه پاسخ داده شوند. هر یک از بخش های ریاضی حدوداً از 8 سوال محاسباتی، 9 سوال حل مسأله و 3 سوال تفسیر داده ها تشکیل می شود. در تغییرات سال 2011، سوالات ورود اعداد (که آزمون دهنده باید جای خالی را پر کند) و سوالات چندگزینه ای (که آزمون دهنده باید چند پاسخ صحیح را انتخاب کند) اضافه شد.

 

بخش نگارش تحلیلی (Analytical writing)

بخش نگارش تحلیلی از دو انشای مختلف تشکیل می شود، انشا درباره یک مسئله و انشا درباره یک استدلال. این انشاها با استفاده از یک برنامه پردازش کلمه که ETS به طور اختصاصی طراحی کرده است در کامپیوتر نوشته می شود. این برنامه فقط کارکردهای اولیه کامپیوتری را فراهم می کند و بررسی کننده املا یا سایر ویژگی های پیشرفته را در بر نمی گیرد. حداقل دو ارزیاب در یک مقیاس کلی شش نمره ای به هر یک از انشاها نمره می دهند. اگر فاصله نمرات کمتر از یک نمره باشند میانگین نمرات محاسبه می شود. اگر نمرات بیش از یک نمره فاصله داشته باشند ارزیاب سوم پاسخ ها را بررسی می کند.

 

انشا درباره یک مسئله (Issue task)

داوطلب 30 دقیقه زمان دارد تا انشایی درباره یکی از موضوعات انتخاب شده بنویسد. موضوعات مسائل از مجموعه سوالاتی انتخاب می شوند که برنامه GRE به طور کامل منتشر کرده است. افرادی که برای آزمون GRE آماده می شوند می توانند در وب سایت ETS به این مجموعه سوالات دست پیدا کنند.

 

انشا درباره یک استدلال (Argument task)

به داوطلب یک استدلال داده می شود (یعنی مجموعه ای از اطلاعات و ملاحظات که به یک نتیجه منتهی شده است) و از او خواسته می شود تا انشایی درباره آن استدلال بنویسد. از داوطلبان خواسته می شود تا منطق استدلال را بررسی کنند و درباره نحوه بهبود منطق استدلال پیشنهاداتی را ارائه کنند. از داوطلبان انتظار می رود که ضعف های منطقی استدلال را مورد توجه قرار دهند نه این که نظر شخصی خود را درباره موضوع ارائه کنند. زمان معین شده برای این انشا 30 دقیقه است. استدلال ها از مجموعه ای از موضوعات انتخاب می شوند که برنامه GRE به طور کامل منتشر کرده است. افرادی که برای آزمون GRE آماده می شوند می توانند در وب سایت ETS به این مجموعه سوالات دست پیدا کنند.

 

بخش آزمایشی (Experimental section)

بخش آزمایشی که می تواند در بخش لغوی، ریاضی یا نگارش تحلیلی باشد حاوی سوالات جدیدی است که ETS در نظر دارد در آینده از آن ها استفاده کند. هرچند بخش آزمایشی در نمره داوطلب محاسبه نمی شود اما قابل تشخیص نیست و مشابه بخش های نمره دار ظاهر می شود. از آنجایی که داوطلبان هیچ روش قطعی برای آگاهی از آزمایشی بودن بخش ها ندارند معمولاً توصیه می شود که داوطلبان در تمام بخش ها حداکثر تلاش خود را انجام دهند. گاهی اوقات به جای بخش آزمایشی، یک بخش پژوهشی مشخص در انتهای آزمون ارائه می شود. در آزمون GRE کاغذی بخش آزمایشی وجود ندارد. 

 

کاربرد نمره GRE در پذیرش دانشگاه

بسیاری از دانشکده های تحصیلات تکمیلی در آمریکا به نتایج GRE به عنوان بخشی از فرایند پذیرش نیاز دارند. GRE آزمونی استاندارد است که هدف آن سنجش توانایی های تمام فارغ التحصیلان در تکالیفی با ماهیت دانش عمومی، صرف نظر از رشته تخصصی آن ها است. GRE باید میزان پرورش مهارت های لغوی و ریاضی فرد را در زمینه تفکر انتزاعی در دوران تحصیلی کارشناسی اندازه گیری کند.

بر خلاف سایر آزمون های استاندارد پذیرش (نظیر SAT، LSAT و MCAT)، کاربرد و اهمیت نمرات GRE نه تنها از یک دانشکده به دانشکده ای دیگر بلکه از یک دپارتمان به دپارتمانی دیگر و از دوره ای به دوره دیگر کاملاً متفاوت است.

 

محل های برگزاری آزمون

هرچند آزمون های عمومی و تخصصی در بسیاری از موسسات دانشگاهی برگزار می شود اما آزمون عمومی کامپیوتری فقط در مراکزی با امکانات تکنولوژیکی مناسب برگزار می شود. دانشجویان شهرهای بزرگ آمریکا یا دانشجویانی که در دانشگاه های بزرگ آمریکا حضور دارند معمولاً به مراکز آزمون نزدیک هستند در حالی که دانشجویانی که در مناطق دور افتاده تر قرار دارند ممکن است مجبور شوند برای حضور در یک مرکز آزمون شهری یا دانشگاهی چند ساعت در سفر باشند. بسیاری از کشورهای صنعتی نیز دارای مراکز برگزاری آزمون هستند اما گاهی داوطلبان باید از کشور خود خارج شوند.

شما میتوانید نکات مهم آزمون GRE را در مقالات سایت استاد شانژاد مطالعه کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۱۷
گروه آموزشی شانژاد